Do parametrów ekspresówki został także dostosowany 19-kilometrowy fragment drogi krajowej od Miękowa do Rzęśnicy, wybudowany jeszcze w latach 70. W rezultacie przejeżdżające tamtędy samochody mogą teraz korzystać z obu odcinków na zasadach docelowej organizacji ruchu, bez utrudnień spowodowanych robotami. Łączna wartość tych inwestycji realizowanych przez Budimex wyniosła 583,8 mln złotych.
CZYTAJ TAKŻE: Dziurawa droga sama się załata
Odcinek Brzozowo – Miękowo to część północnego odcinka trasy łączącej Szczecin i południe Polski z wybrzeżem morskim i terminalem promowym w Świnoujściu. Umowę na budowę odcinka podpisano w grudniu 2017 roku, a zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zostało wydane w kwietniu 2019 r. Inwestycja polegała na wybudowaniu w nowym śladzie obwodnicy Brzozowa w ciągu S3, oraz dobudowaniu drugiej jezdni do krajowej trójki. Na przeszło 22 kilometrach powstały węzły Brzozowo, Przybiernów i Babigoszcz, a także miejsce obsługi podróżnych Przybiernów.
fot. GDDKiA
Według branżowego serwisu conadrogach.pl, w województwie zachodniopomorskim w budowie pozostanie jeszcze odcinek S3 Świnoujście – Troszyn o długości 34,5 km. Zakończenie robót przewidziano na 2024 rok. Do wybudowania jest jeszcze odcinek na drugim, południowym krańcu trasy S3: pomiędzy Bolkowem a Lubawką. Ma być włączony do ruchu w 2024 r. Cała droga ekspresowa S3 będzie mieć około 520 km długości. Stanowi element korytarza paneuropejskiego – Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego jako fragment europejskiej trasy E65 wiodącej z północy na południe Europy. Docelowo połączy Malmo w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy – miejscowością Chania w Grecji.