Brak półprzewodników: Ford w Turcji wstrzymuje produkcję na dwa miesiące

Ford Otosan poinformował o zawieszeniu działalności jednej z fabryk zlokalizowanych w Turcji. Przerwa w produkcji ma potrwać niemal dwa miesiące. Jest to efekt światowych problemów z półprzewodnikami.

Publikacja: 22.04.2021 10:15

Brak półprzewodników: Ford w Turcji wstrzymuje produkcję na dwa miesiące

Foto: moto.rp.pl

Amerykański producent pojazdów – Ford – podał, że planowane wstrzymanie produkcji w tureckiej fabryce to efekt światowych problemów z dostępnością półprzewodników. Spotęgowanie niedostępności tych części nastąpiło przez trzęsienie ziemi i pożar w Japonii – podał Automotive Suppliers.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Piotr Pawlak, prezes i dyr. zarządzający Ford Polska: Zostać liderem aut dostawczych

W komunikacie wydanym przez firmę można przeczytać, że „do tej pory wpływ tego ogólnoświatowego kryzysu był minimalizowany dzięki wysiłkom naszego głównego partnera, Ford Motor Company oraz współpracy, jaką prowadziliśmy z naszymi dostawcami”. Okazuje się, że mimo starań kryzys się pogłębia. Z tego względu „zdecydowano się przyśpieszyć planowany coroczny letni postój i zawiesić produkcję w zakładzie w Gölcük od 19 kwietnia do 13 czerwca” – dodano w komunikacie.

""

Foto: moto.rp.pl

W zakładach zlokalizowanych w Gölcük (Trucja) wytwarzane są takie modele jak Transit Custom oraz Tourneo Custom. W trakcie przerwy mają być prowadzone prace konserwacyjne oraz modernizacje linii produkcyjnych, które stanowią przygotowania do nowych inwestycji. Ford Otosan zapewnił jednocześnie, że produkcja zostanie utrzymana w tureckich zakładach w Yeniköy i Eskişehir. Fabryka w Gölcük jest kolejną, która cierpi z powodu światowego kryzysu. Przykładem mogą być niemieckie zakłady Forda w Saarloius, gdzie produkcja była do tej pory zawieszana w każdym miesiącu tego roku.

Amerykański producent pojazdów – Ford – podał, że planowane wstrzymanie produkcji w tureckiej fabryce to efekt światowych problemów z dostępnością półprzewodników. Spotęgowanie niedostępności tych części nastąpiło przez trzęsienie ziemi i pożar w Japonii – podał Automotive Suppliers.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Piotr Pawlak, prezes i dyr. zarządzający Ford Polska: Zostać liderem aut dostawczych

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii