Autostradę A4 wyremontuje jedna z ośmiu firm

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert w przetargu na remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny a graniczą województwa opolskiego i śląskiego. O wygraną walczy osiem firm.

Publikacja: 02.04.2021 01:05

Autostradę A4 wyremontuje jedna z ośmiu firm

Foto: fot. AdobeStock

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu zorganizowanym przez Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), na zaprojektowanie i wyremontowanie kolejnego odcinka autostrady A4 w woj. opolskim, zaproponowało konsorcjum firm ADAC-LEWAR i DROG – BUD. Opiewa ona na 56 503 740,00 zł, co jest o ponad 12 mln zł mniejszą kwotą niż przeznaczony na ten cel budżet GDDKiA (68 968 392,04 zł brutto). Wśród innych firm ubiegających się o wyremontowanie odcinka autostrady A4, można wymienić:

CZYTAJ TAKŻE: Bez bramek na autostradach od 1 grudnia

– COLAS Polska – 59 820 139,04 zł
– Budimex – 59 968 650,00 zł
– Konsorcjum firm Pavimental Polska i Silesia Invest – 61 353 780,99 zł
– STRABAG Infrastruktura Południe – 64 395 230,22 zł
– Konsorcjum firm BITUM, TRANSKOM, OLS, NOWAK-MOSTY i GRAMAR – 64 743 528,06 zł
– EUROVIA POLSKA – 65 417 293,69 zł
– DROGOMEX – 66 716 657,56 zł

""

fot. GDDKiA

Foto: moto.rp.pl

Zwycięzca w ramach zadania będzie musiał wyremontować obie jezdnie autostrady na odcinku od Góry św. Anny do granicy woj. opolskiego i śląskiego. Długość jezdni południowej (o której mowa w przetargu), w kierunku do Katowic, ma długość ok. 17,5 km. Z kolei jezdnia północna, w kierunku do Wrocławia, będzie modernizowana na długości ok. 12,1 km. Ponadto wyremontowane zostaną dwa węzły drogowe: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. GDDKiA poinformowała, że przez znaczący zakres prac, w odróżnieniu od innych przetargów tego typu, ten będzie miał dwuletni okres realizacji. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.

CZYTAJ TAKŻE: Przez 2 lata będą korki na autostradzie A4

Jak podała Dyrekcja, prace będą prowadzone na całej szerokości jezdni. Oznacza to zmianę organizacji ruchu na danych fragmentach i przerzucenie ciężaru na drugą nitkę w układzie pasów 2+1. Przeciwne kierunki ruchu zostaną rozdzielone barierami separacyjnymi. W ramach prac zakłada się wymianę warstwy wiążącej i ściernej nawierzchni, a lokalnie dodatkowo podbudowę. Modernizacji podane zostaną również przejazdy awaryjne, gdzie pojawią się bariery linowe. Ponadto na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.

""

fot. AdobeStock

Foto: moto.rp.pl

Zgodnie z planem, prace mają rozpocząć się od trzeciego kwartału 2021 roku, a zakończyć do czwartego kwartału 2022 roku. Uwzględnia się tym wyłączenie okresu zimowego przypadającego na okres od 15 grudnia do 15 marca. Kolejny remont autostrady A4 jest realizacją założeń dla poprawy jakości tej drogi. Na przestrzeni kilkunastu lat wyremontowane zostało około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim – podało GDDKiA.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu zorganizowanym przez Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), na zaprojektowanie i wyremontowanie kolejnego odcinka autostrady A4 w woj. opolskim, zaproponowało konsorcjum firm ADAC-LEWAR i DROG – BUD. Opiewa ona na 56 503 740,00 zł, co jest o ponad 12 mln zł mniejszą kwotą niż przeznaczony na ten cel budżet GDDKiA (68 968 392,04 zł brutto). Wśród innych firm ubiegających się o wyremontowanie odcinka autostrady A4, można wymienić:

CZYTAJ TAKŻE: Bez bramek na autostradach od 1 grudnia

Pozostało 82% artykułu
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii