Reklama

Otwarcie tunelu pod Ursynowem w drugim kwartale 2021 r.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zapowiedziała otwarcie w drugim kwartale tunelu pod Ursynowem. Realizacja inwestycji – co wynika z podpisanego aneksu do umowy z wykonawcą – ma być zakończona do końca marca. Zatem w kwietniu powinny się zacząć odbiorcy i procedura uzyskania pozwolenia na użytkowanie.

Publikacja: 17.03.2021 12:17

Otwarcie tunelu pod Ursynowem w drugim kwartale 2021 r.

Foto: fot. GDDKiA

Czy to realny scenariusz? Ze stanu zaawansowania prac wynika, że zakończenie budowy zgodnie z ustalonym harmonogramem jest raczej wątpliwe. Wydany w środę komunikat GDDKiA określa stan zaawansowania prac na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy na 89 proc. To oznacza, że na realizację pozostałych 11 proc. zakresu całej inwestycji zostały niespełna dwa tygodnie. W tunelu nie zakończono nawet betonowania. Układanie betonowych warstw konstrukcji nawierzchni wznowiono w poniedziałek, bo wcześniej prace miał przystopować mróz. Montowane są betonowe okładziny ścian i wyposażenie techniczne tunelu. Roboty maja być prowadzone przez 24 godziny na dobę. Ale jak podaje GDDKiA, panele okładzin zamontowano na długości ok. 900 m., a to oznacza, że brakuje ich na przeszło połowie tunelu.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsze testy przejazdu w tunelu Muska. Wszyscy będziemy morlokami

""

Foto: moto.rp.pl

Budująca ursynowski odcinek POW włoska firma Astaldi już wcześniej wystąpiła o przedłużenie terminu zakończenia budowy. Powodem ma być pandemia i problemy z zachorowaniami wśród pracowników. – Roszczenia są nadal rozpatrywane – informuje Małgorzata Tarnowska, główny specjalista w GDDKiA. O ile Włosi chcieliby przedłużyć termin oddania odcinka – GDDKiA nie chce ujawniać. Odcinek POW z tunelem pod Ursynowem miał gotowy już w ub. roku, ale termin zakończenia budowy przesunięto na koniec marca 2021. Powodem zmiany miały być opóźnienie w wydawaniu zezwoleń administracyjnych. Teraz wiele wskazuje, że zakończenie budowy kolejny raz się przesunie.

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Na razie cała obwodnica w obecnym kształcie pozostaje mało funkcjonalna. Co prawda, w grudniu wydłużyła się o 15 kilometrów, gdy do ruchu włączono dwa odcinki drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów i Lubelska, z nowym mostem na Wiśle. Udostępnione zostały również kolejne relacje ruchu na węźle Lubelska stanowiącym połączenie autostrady A2 oraz dróg ekspresowych S2 i S17. Ułatwiło to przejazd pomiędzy Wilanowem i Wawrem, a także połączenie stolicy z Siedlcami i Lublinem. Ale brak przejazdu przez Ursynów mocno komplikuje i spowalnia ruch na całej trasie.

CZYTAJ TAKŻE: Przebito drugi tunel na przyszłej Zakopiance

""

Foto: moto.rp.pl

Czy to realny scenariusz? Ze stanu zaawansowania prac wynika, że zakończenie budowy zgodnie z ustalonym harmonogramem jest raczej wątpliwe. Wydany w środę komunikat GDDKiA określa stan zaawansowania prac na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy na 89 proc. To oznacza, że na realizację pozostałych 11 proc. zakresu całej inwestycji zostały niespełna dwa tygodnie. W tunelu nie zakończono nawet betonowania. Układanie betonowych warstw konstrukcji nawierzchni wznowiono w poniedziałek, bo wcześniej prace miał przystopować mróz. Montowane są betonowe okładziny ścian i wyposażenie techniczne tunelu. Roboty maja być prowadzone przez 24 godziny na dobę. Ale jak podaje GDDKiA, panele okładzin zamontowano na długości ok. 900 m., a to oznacza, że brakuje ich na przeszło połowie tunelu.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama