Wyjątkowy na skalę europejską warsztat Renault w Zabrzu

W Polsce powstał unikatowy serwis na skalę Europy Wschodniej. Mowa o autoryzowanym zakładzie naprawy akumulatorów do samochodów elektrycznych i hybrydowych Renault, który jest zlokalizowany w Zabrzu.

Publikacja: 12.03.2021 08:48

Wyjątkowy na skalę europejską warsztat Renault w Zabrzu

Foto: moto.rp.pl

Renault Dąbrowscy odpowiedzialny jest za nowy punkt serwisowy. Został on zlokalizowany w Zabrzu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że jest to pierwszy zakład przeznaczony do naprawy akumulatorów samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jego powstanie jest odpowiedzią na rosnącą liczbę tego typu aut w Europie. Serwis odpowiada za naprawy z Wschodniej części Starego Kontynentu (Polski, Estonii, Litwy, Łotwy, Czech, Słowacji, Węgrzech, Rumunii i Bułgarii).

CZYTAJ TAKŻE: Renault kończy współpracę z Fiatem

Do zakładu w Zabrzu dostarczane są całe pojazdy. Wyjątek stanowi Rumunia oraz Bułgaria, skąd, w specjalnych skrzyniach transportowych, wysyłane są zestawy baterii. Praca w serwisie ogranicza się przeważnie do wymiany ogniw elektrycznych (33,3 V) lub modułów zarządzających BMS. Przed wysyłką przeprowadzana jest dokładna diagnostyka pojazdów, na której podstawie określa się profil naprawy. Zużyte części są składowane, a następnie odbierane przez producenta.

""

moto.rp.pl

Renault od 2010 roku (debiut samochodów elektrycznych) sprzedało 370 tysięcy aut zasilanych z gniazdka w Europie. Renault ZOE jest najchętniej wybieranym samochodem elektrycznym w Europie, a Renault Kangoo Z.E. utrzymuje pozycję lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. Zgodnie z planem „Renaulution” producent do 2025 roku chce zostać liderem w dziedzinie elektromobilności.

Renault Dąbrowscy odpowiedzialny jest za nowy punkt serwisowy. Został on zlokalizowany w Zabrzu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że jest to pierwszy zakład przeznaczony do naprawy akumulatorów samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jego powstanie jest odpowiedzią na rosnącą liczbę tego typu aut w Europie. Serwis odpowiada za naprawy z Wschodniej części Starego Kontynentu (Polski, Estonii, Litwy, Łotwy, Czech, Słowacji, Węgrzech, Rumunii i Bułgarii).

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie