Cała ceremonia miała miejsce w Genewie, z przeddzień inauguracji Międzynarodowego Salonu Samochodowego (GIMS). Oczywiście wszystko odbyło się online. Nagroda przyznawana jest od 1964 roku, a od 10 lat jej partnerem są genewskie targi. W głosowaniu w którym wzięło udział 59 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów Europy. Każdy z nich ma do dyspozycji 25 punktów, które rozdziela pomiędzy poszczególne modele. Sześć aut, jakie znalazło się w finale zostało wybranych spośród 29.

CZYTAJ TAKŻE: Samochód roku 2020: Peugeot 208 to najlepsze auto w Europie

""

Toyota Yaris.

moto.rp.pl

W tym roku Yaris dostał 266 punktów i pokonał nowego Fiata 500 (240 punktów), Cuprę Formentora (239 punktów), Volkswagena ID3 (224), Skodę Octavię (199 punktów), Landrovera Defendera (164 pkt) I Citroena C4 (143 pkt). — Zwycięzca słusznie pokonał sześć innych modeli najwyższej klasy — mówił po ogłoszeniu wyników konkursu Frank Jenssen, przewodniczący dziennikarskiego jury. Zdaniem Matta Harrisona, wiceprezesa Toyota Motor Europe akurat ten model Yarisa, jest najlepszy ze wszystkich edycji , jakie zostały wcześniej wyprodukowane. „I dokładnie taki, jak życzył sobie tego Akio Toyoda” — powiedział.

""

Fiat 500.

moto.rp.pl

Przed wybuchem pandemii COVID-19 uroczystość ogłoszenia wyników plebiscytu Car of the Year Europe była znaczącym wydarzeniem, mocnym punktem w programie genewskich targów i inaugurowała dwa dni prasowe salonu. W tym roku wszystko odbyło się w online. Zapewne tak samo będzie także za rok, ponieważ organizatorzy GIMS już zapowiedzieli, że impreza, która zawsze zaczynała się w pierwszym tygodniu marca nie wróci w dawnej formie nawet w przyszłym roku. Może się więc okazać, że pandemia COVID-19 przyniosła koniec tradycyjnych imprez targowych. Chociaż z drugiej strony Niemcy, którzy zapowiedzieli przeniesienie salonu we Frankfurcie do Monachium, chcą jednak zorganizować imprezę motoryzacyjną tej jesieni.

CZYTAJ TAKŻE: 7 najlepszych samochodów roku 2021 według AutoBest

""

Cupra Formentor.

moto.rp.pl