Co prawda, w porównaniu z końcem lat 90. sytuacja jest o niebo lepsza. Jeśli w rekordowym 1999 r. skradzione zostały 71.543 samochody, to w 2020 r. zaledwie 6910. Tak przynajmniej wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w której odnotowano właśnie taką liczbę aut do 3,5 tony wyrejestrowanych z powodu kradzieży. Poprzednie lata były podobne – w 2019 r. skradzionych zostało 6978 samochodów, rok wcześniej – 6844. W stosunku do całego parku aut liczącego blisko 21 mln, te skradzione liczy się więc w setnych częściach procenta. Nie oznacza to jednak, że możemy się już czuć zupełnie bezpiecznie. Ten duży spadek kradzieży to żadna pociecha dla tego, komu jednak auto ukradną.
CZYTAJ TAKŻE: Test ADAC: Bezkluczykowy dostęp ułatwia kradzież auta
Toyota Auris.
W rankingu najczęściej kradzionych marek prowadzi Toyota. W ubiegłym roku złodzieje „upolowali” 787 aut japońskiego producenta, który zdetronizował Skodę stając się liderem polskiego rynku najchętniej kupowanych nowych samochodów. Nic dziwnego, że w dziesiątce najczęściej kradzionych modeli znalazły się aż trzy jego samochody: Auris, Yaris i Rav4. Przeszło połowa Toyot została skradziona w Warszawie, blisko 80 proc. – w województwie mazowieckim.
Audi A5 Sportback.