– Wśród postępowań na nowe odcinki dróg przewidzieliśmy ponad 100 km drogi ekspresowej S19, po ok. 50 km S10 i S17 oraz ponad 20 km S74. Będą też obwodnice m.in. Bielska Podlaskiego, Chełmca czy Kołbieli – poinformowała we wtorek GDDKiA. Realizacja tych przedsięwzięć ma pozwolić na dokończenie najważniejszych połączeń komunikacyjnych w kraju i domknięcia istniejącej sieci dróg ekspresowych. Z kolei budowa obwodnic umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast, dzięki czemu nastąpi poprawa bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców tych miejscowości oraz odciążenie miejskich ulic.
CZYTAJ TAKŻE: GDDKiA podpisała umowę na budowę drogi między Legionowem a Zegrzem
Według GDDKiA, publikacja planów przetargowych ma pomóc firmom budowlanym przygotować się na następny sezon. Zarazem pozwoli to na poprawienie stabilności sytuacji w branży budowlanej. W ramach zadań na istniejącej sieci przetargi obejmą 37 odcinków. Wśród nich znajdą się m.in. rozbudowy dróg: DK 62 Płock – Wyszogród (30,1 km), DK 74 Gorajec – Szczebrzeszyn (10,4 km) i Janów Lubelski – Frampol (9,2 km), DK 36 Lubin – Ścinawa (13,1 km), DK 16 Głęboki Bród – granica państwa w Ogrodnikach (25,1 km) oraz DK 22 Chojnice – Czersk (22,5 km). Plany przetargów mogą się jeszcze powiększyć. W 2021 r. GDDKiA będzie dysponować kompletną dokumentacją m.in. na budowę tras S7 Czosnów – Warszawa, A2 Biała Podlaska – granica państwa oraz na dobudowę trzeciego pasa na A2 od Warszawy do Łodzi. Ogłoszenie postępowań na te inwestycje będzie jednak możliwe dopiero po zapewnieniu finansowania.
Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny