Grupa Volkswagena zdetronizowała Teslę

Elon Musk ma powody do zmartwień. Król pojazdów elektrycznych zdobył silną konkurencję na Starym Kontynencie. Przykład może stanowić Norwegia, gdzie w okresie od stycznia do listopada, liderem jest Audi, a Tesla spadła na szóstą pozycję.

Publikacja: 24.12.2020 01:58

Grupa Volkswagena zdetronizowała Teslę

Foto: moto.rp.pl

Rok 2020 nie był dobry dla sprzedaży pojazdów. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA po 11 miesiącach roku, spadki sprzedaży są w całej Europie. Najgorzej jest w Portugalii, gdzie pogorszenie sprzedaży wyniosło -36,4 proc. W Polsce ten odsetek to -25,1 proc. Z kolei w Norwegii -7,8 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

Kiedy samochody wyposażone w silniki spalinowe sprzedają się gorzej to auta elektryczne zwiększyły swój udział, na różnych rynkach nawet do 10 proc. Popularność tego typu aut widać przede wszystkim w krajach skandynawskich. Według ostatnich informacji podanych przez IBRM Samar, w Norwegii po 11 miesiącach roku, liderem zostało Audi e-tron. Ten model został zakupiony w liczbie 8773 sztuk. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen ID.3 (5451 szt.), który tak naprawdę wszedł do sprzedaży kilka miesięcy temu. Czołówkę zamyka kolejny model z grupy Volkswagena – Volkswagen e-Golf, z wynikiem 4762 szt.

""

Audi-e-tron.

Foto: moto.rp.pl

Wyniki z tego skandynawskiego kraju jasno pokazują, że grupa Volkswagena inwestując miliardy dolarów w rozwój technologii pojazdów elektrycznych, osiągnęła swój cel, a klienci te starania docenili. Tesla, która przez lata dominowała w sektorze e-aut, zaczęła zyskiwać dużą konkurencję. Niestety bazowanie na modelach, których wykonanie pozostawia wiele do życzenia, przestało się sprawdzać. Według statystyk sprzedaży, Tesla Model 3 w Norwegii uzyskała dopiero 6. pozycję, wypracowując wynik 3583 zarejestrowanych aut. Przed nią znalazły się jeszcze Hyundai Kona EV (miejsce: 4; sprzedaż: 4625 szt.) oraz Nissan Leaf (miejsce: 5; sprzedaż: 4529 szt.). Podobna sytuacja może mieć miejsce również na innych rynkach.

Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy