Europejskie samochody są pewnego rodzaju wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa, do jakiego dążą inne rynki. Nie wszędzie podstawowe wyposażenie (choćby w ABS czy poduszki powietrzne czołowe) są priorytetem i tak ważnym elementem bezpieczeństwa. W wielu miejscach na świecie ważniejsza od tego jest niska cena zakupu.
CZYTAJ TAKŻE: Kia Optima: Póki co nie dla Europy
Dobrym tego przykładem jest Kia Picanto. W Europie oferuje on m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS oraz ESP. Według oficjalnych wyników, model z 2017 roku uzyskał trzy gwiazdki w testach organizowanych przez europejski oddział NCAP. Ten sam samochodów sprzedawany m.in. w Argentynie wypadł w testach zderzeniowych o wiele gorzej. Według danych opublikowanych przez Latin NCAP, Kia Picanto, które w bazowej odmianie nie posiada nawet układu ABS, uzyskało… zero gwiazdek. Oznacza to, że jest to pojazd niezapewniający odpowiedniej ochrony, a obrażenia przy wypadku (przy prędkościach testowych, a nie rzeczywistych) mogą być druzgocące.