Niemcy ratują Anglików, a Amerykanie Japończyków

Znów pojawiła się dyskusja na temat jednotorowego rozwoju aut elektrycznych. Czy to ślepa uliczka czy jednak autostrada przyszłości?

Publikacja: 04.11.2020 08:50

Niemcy ratują Anglików, a Amerykanie Japończyków

Foto: moto.rp.pl

Ciekawy postulat wystosowało Stowarzyszenie Niemieckich Inżynierów (VDI). Chodzi o auta elektryczne i fakt, że wiele firm widzi swoją przyszłość wyłącznie elektrycznie. Stowarzyszenie nawołuje natomiast o to żeby rozwijać różne technologie napędu. VDI obliczyło, że elektryczna droga rozwoju nie zapewni osiągnięcia celów w zakresie redukcji emisji CO2. Wytyka elektrykom wysoki pobór energii oraz materiałów w procesie produkcji samych baterii i samochodów.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nowa Honda Jazz: Przygotuj się na zaskoczenie

Takimi problemami nie przejmuje się Elon Musk bo ma inne rzeczy na głowie. Tesla ma zapłacić w Niemczech karę w wysokości 12 mln euro. Federalna Agencja Środowiska twierdzi, że amerykańska marka nie wywiązała się z ustawowego obowiązku odbioru zużytych akumulatorów. Jednak kot spada zawsze na cztery łapy. Gdzie Musk stracił, tam gdzie indziej zyskał. Tym razem dzięki Hondzie, która dołączyła do puli CO2 Tesli, z której korzysta również koncern FCA. Japończycy nie byli w stanie samodzielnie wystarczająco zmniejszyć emisji CO2 w Europie i dla uniknięcia kar dogadali się z Teslą żeby „kupić” i odpowiednio zmniejszyć swoją ilość emisji dwutlenku węgla. Trochę to skomplikowane, ale efekt jest taki, że Musk na koniec dnia wyszedł na swoje.

""

Elektryczna Honda e.

Foto: moto.rp.pl

Inny życiowy farciarz to Bernie Ecclestone, który obchodził swoje 90 urodziny. Jak na gościa, który porzucił szkołę w wieku 16 lat całkiem nieźle mu wyszło robienie interesów. Pozostańmy przy nobliwych Brytyjczykach. Przyszłe zyski widzi niemiecki koncern Daimler w Astonie Martinie. Marka inwestuje i podpisała umowę o strategicznej współpracy. Finalnie Mercedes będzie posiadał 20 proc. akcji Astona Martina. Tak naprawdę ten finansowy ruch uratował brytyjską markę przed sporymi kłopotami, a kto wie czy nawet nie bankructwem.

Ciekawy postulat wystosowało Stowarzyszenie Niemieckich Inżynierów (VDI). Chodzi o auta elektryczne i fakt, że wiele firm widzi swoją przyszłość wyłącznie elektrycznie. Stowarzyszenie nawołuje natomiast o to żeby rozwijać różne technologie napędu. VDI obliczyło, że elektryczna droga rozwoju nie zapewni osiągnięcia celów w zakresie redukcji emisji CO2. Wytyka elektrykom wysoki pobór energii oraz materiałów w procesie produkcji samych baterii i samochodów.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nowa Honda Jazz: Przygotuj się na zaskoczenie

Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy