Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę drogi S19 na odcinku Iskrzynia-Miejsce Piastowe – podała Joanna Rarus rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dodała również, że koncepcja programowa została przyjęta podczas posiedzenia Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI), a droga S19 posiada pełne rozpoznanie geologiczne.

CZYTAJ TAKŻE: Kilometr szybkiej drogi kosztuje 162 mln zł

„Teren ten jest różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym, dlatego koncepcja zawiera rozpoznanie geologiczne podłoża. Wykonawca w ramach tego dokumentu dokonał ponad 1,2 tys. wierceń, a łączny metraż wierceń wynosi ponad 9,4 tys. m. Z przygotowanego dokumentu wynika m.in., że na odcinku, gdzie powstanie trasa, nie występują osuwiska” – podała Rarus. Łączna długość, odcinka pomiędzy Iskrzynią a Miejscem Piastowskim, będzie miała 10,3 km. Poza drogą zostaną zbudowane również: dwa węzły drogowe, obwód utrzymania drogowego, dwie estakady, pięć wiaduktów oraz 11 mostów.

""

moto.rp.pl

Teraz trzeba oczekiwać rozpoczęcia procedury przetargowej w systemie „projektuj i buduj”. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku. Przetarg zostanie ogłoszony wraz z odcinkiem S19 Miejsce Piastowe – Dukla. „Te dwa odcinki razem stanowić będą swoistą obwodnicę Miejsca Piastowego” – dodała Rarus.

CZYTAJ TAKŻE: Potaniała budowa dróg. GDDKiA zaskoczona

Droga S19 jest częścią międzynarodowego szlaku Via Carpatia. Po ukończeniu wszystkich prac (ma to być koniec 2026 roku), droga będzie przebiegać od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku, łącząc województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Jej całkowita długość w kraju będzie miała ok. 580 km, a koszt jej wybudowania to ponad 27 mld zł.