Toyota pozostaje liderem polskiego rynku

Tylko dwie z pierwszej dziesiątki najbardziej popularnych na polskim rynku marek zdołały zakończyć październikową sprzedaż na plusie.

Publikacja: 04.11.2020 07:55

Toyota pozostaje liderem polskiego rynku

Foto: moto.rp.pl

Jak podał we wtorek Samar, jedynie Toyota i Dacia poprawiły ubiegłoroczny wynik rejestracji nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych: Toyota o 3,4 proc. (6240 sprzedanych samochodów w październiku), natomiast Dacia o 10,4 proc. (2184). Pozostałe marki poszły w dół. Zwłaszcza Ford (-20,4 proc.), Kia (-16,9 proc.) i Volkswagen (-14,8 proc.). Poza pierwszą 10-tką bardzo głęboko zanurkowała sprzedaż Opla (-50,3 proc. r/r) oraz Mazdy (-75,1 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Flota ratuje wyniki sprzedaży

""

Toyota Corolla.

Foto: moto.rp.pl

Po 10 miesiącach na pozycji lidera rynku utrzymuje się Toyota (50,3 tys. rejestracji), wyprzedzając Skodę (46,3 tys.) i Volkswagena (32,7 tys.). Wszystkie jednak osłabiły sprzedaż. Dacia mocno, bo o 40,8 proc. Jeszcze mocniej Opel – jego wynik zmalał o 56,9 proc. W październikowym rankingu samochodów osobowych kolejność pierwszej trójki jest taka sama. Za to spektakularny wzrost odnotowało Audi: sprzedaż poszybowała o 86 proc. do 1866 aut z 1003 w tym samym miesiącu przed rokiem. Według prognoz Samaru, sprzedaż w 2020 roku w Polsce samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony wyniesie ok. 478 tys. egzemplarzy. W przypadku samochodów osobowych szacunki wskazują na 420 tys. aut, a pojazdów dostawczych – 58 tys.

CZYTAJ TAKŻE: Produkcja i sprzedaż aut drastycznie się kurczą

""

Audi RS Q3 Sportback.

Foto: moto.rp.pl

W październiku 2020 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 25,7 proc., z kolei udział firm osiągnął poziom 74,3 proc. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 29 781 aut. Udział klientów firmowych w 2020 roku wyniósł 71,51 proc. – Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej zwiększyć – podkreśla Samar.

Jak podał we wtorek Samar, jedynie Toyota i Dacia poprawiły ubiegłoroczny wynik rejestracji nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych: Toyota o 3,4 proc. (6240 sprzedanych samochodów w październiku), natomiast Dacia o 10,4 proc. (2184). Pozostałe marki poszły w dół. Zwłaszcza Ford (-20,4 proc.), Kia (-16,9 proc.) i Volkswagen (-14,8 proc.). Poza pierwszą 10-tką bardzo głęboko zanurkowała sprzedaż Opla (-50,3 proc. r/r) oraz Mazdy (-75,1 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Flota ratuje wyniki sprzedaży

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem