Jak podał we wtorek Samar, jedynie Toyota i Dacia poprawiły ubiegłoroczny wynik rejestracji nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych: Toyota o 3,4 proc. (6240 sprzedanych samochodów w październiku), natomiast Dacia o 10,4 proc. (2184). Pozostałe marki poszły w dół. Zwłaszcza Ford (-20,4 proc.), Kia (-16,9 proc.) i Volkswagen (-14,8 proc.). Poza pierwszą 10-tką bardzo głęboko zanurkowała sprzedaż Opla (-50,3 proc. r/r) oraz Mazdy (-75,1 proc.).
CZYTAJ TAKŻE: Flota ratuje wyniki sprzedaży
Toyota Corolla.
Po 10 miesiącach na pozycji lidera rynku utrzymuje się Toyota (50,3 tys. rejestracji), wyprzedzając Skodę (46,3 tys.) i Volkswagena (32,7 tys.). Wszystkie jednak osłabiły sprzedaż. Dacia mocno, bo o 40,8 proc. Jeszcze mocniej Opel – jego wynik zmalał o 56,9 proc. W październikowym rankingu samochodów osobowych kolejność pierwszej trójki jest taka sama. Za to spektakularny wzrost odnotowało Audi: sprzedaż poszybowała o 86 proc. do 1866 aut z 1003 w tym samym miesiącu przed rokiem. Według prognoz Samaru, sprzedaż w 2020 roku w Polsce samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony wyniesie ok. 478 tys. egzemplarzy. W przypadku samochodów osobowych szacunki wskazują na 420 tys. aut, a pojazdów dostawczych – 58 tys.
CZYTAJ TAKŻE: Produkcja i sprzedaż aut drastycznie się kurczą