Specjaliści z Skeleton Technologies we współpracy z naukowcami z niemieckiego Instytutu Technologii w Karlsruhe, opracowali akumulator nowego typu, nazwany „SuperBattery”. Do jego budowy wykorzystano grafen. Choć ten pomysł nie jest niczym nowym – przynajmniej w fazie rozważań – to zaskakują jego parametry. Czas ładowania do „pełna” ma zajmować 15 sekund. – SuperBattery to przełom w branży motoryzacyjnej. Stosowane wraz z akumulatorami litowo-jonowymi zapewnią wysoką gęstość energii i mocy, długą żywotność i 15-sekundowy czas ładowania – powiedział Taavi Madiberk, prezes zarządu Skeleton Technologies.

CZYTAJ TAKŻE: Kalifornia ujednolica system płatności za ładowanie aut elektrycznych

To nie jedyna zaleta SuperBattery. Badania wskazują, że poza szybkim ładowaniem, będą one charakteryzowały się również długą żywotnością, znacząco przekraczającą obecnie stosowaną technologię (rozwiązanie litowo-jonowe). Inżynierowie z Skeleton Technologies zwracają uwagę, że mogą to być setki tysięcy cykli ładowania. Wszystko dzięki wykorzystaniu „zakrzywionego grafenu” (warstwa grafenu służy jako nadprzewodnik) stworzonego i opatentowanego przez Skeleton Technologies – podaje dziennik.pl.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: PGE wprowadza opłaty za ładowanie aut elektrycznych

Projekt badawczy, który może okazać się przełomowym dla elektromobilności, już odnosi pierwsze sukcesy. Przedstawiciele Skeleton Technologies podpisali list intencyjny z czołowymi firmami motoryzacyjnymi, powiewający na 1 mld euro. Koncerny motoryzacyjne oraz jednostki związane z szeroko pojętą elektromobilnością bacznie obserwują co dzieje się na rynku. Bez wątpienia wprowadzenie pojazdów zasilanych z gniazdka stało się priorytetem i jak na razie główną ścieżką dojścia do zrównoważonego klimatycznie transportu.