Reklama
Rozwiń
Reklama

Autostrada A1 dłuższa o kolejne 5 km

Kierowcy już mogą pojechać nowo wybudowaną nitką autostrady A1 – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Jak na razie ma ona około 5 km i jest zlokalizowana między drogą DK 42 w Radomsku i mostami na Warcie.

Publikacja: 26.08.2020 19:43

Autostrada A1 dłuższa o kolejne 5 km

Foto: moto.rp.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała informacje o oddaniu do użytku 5 km nowej jezdni autostrady A1. Było to możliwe dzięki zaawansowanemu postępowi prac na 7-kilometrowym odcinku „D” (Radomsko – granica województwa śląskiego). Póki co dla jadących tym odcinkiem kierowców dużo się nie zmieni. Cały czas będą mieli do dyspozycji układ drogi 2+1 (dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Taki podział jest niezbędny, aby wykonawca mógł dokończyć budowę odwodnień, ekranów czy barier.

CZYTAJ TAKŻE: Autostrada A4 stanie w korkach

Dyrekcja poinformowała również, że wprowadzenie układu 2+2, na odcinku „D”, nastąpi prawdopodobnie na przełomie roku. Dodaje również, że podobnych zmian, do tych opisanych wyżej, dojdzie niedługo na budowanych odcinkach „A” (węzeł Tuszyn (bez węzła) – węzeł Bełchatów (z węzłem)) i „C” (węzeł Kamieńsk (bez węzła) – węzeł Radomsko (z węzłem)).

""

Foto: moto.rp.pl

Autostrada A1, nazywana Autostradą Bursztynową, docelowo będzie miała ponad 570 km długości, łącząc północ kraju z południem (Trójmiasto – Gorzyczki). Obecnie w budowie jest jeszcze pięć odcinków o łącznej długości 81 km między węzłami Tuszyn i początkiem obwodnicy Częstochowy, która został oddana do użytku 23 grudnia 2019 roku. GDDKiA zobowiązywała się, że do końca grudnia br. połączy województwa łódzkie i śląskie autostradą A1.

Reklama
Reklama

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała informacje o oddaniu do użytku 5 km nowej jezdni autostrady A1. Było to możliwe dzięki zaawansowanemu postępowi prac na 7-kilometrowym odcinku „D” (Radomsko – granica województwa śląskiego). Póki co dla jadących tym odcinkiem kierowców dużo się nie zmieni. Cały czas będą mieli do dyspozycji układ drogi 2+1 (dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Taki podział jest niezbędny, aby wykonawca mógł dokończyć budowę odwodnień, ekranów czy barier.

Reklama
Tu i Teraz
Polska w centrum elektromobilnej rewolucji. Koreański gigant otwiera fabrykę w Brzegu
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Tu i Teraz
Wszyscy chcą być jak Škoda. Polska z dwucyfrowym udziałem, 3. miejsce w Europie
Tu i Teraz
Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Będzie gotowy w 2032 r.
Tu i Teraz
Trwa akcja "Znicz". 5 tysięcy policjantów na drogach. Wzmożone kontrole do 3 listopada
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Reklama
Reklama