Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała informacje o oddaniu do użytku 5 km nowej jezdni autostrady A1. Było to możliwe dzięki zaawansowanemu postępowi prac na 7-kilometrowym odcinku „D” (Radomsko – granica województwa śląskiego). Póki co dla jadących tym odcinkiem kierowców dużo się nie zmieni. Cały czas będą mieli do dyspozycji układ drogi 2+1 (dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Taki podział jest niezbędny, aby wykonawca mógł dokończyć budowę odwodnień, ekranów czy barier.
CZYTAJ TAKŻE: Autostrada A4 stanie w korkach
Dyrekcja poinformowała również, że wprowadzenie układu 2+2, na odcinku „D”, nastąpi prawdopodobnie na przełomie roku. Dodaje również, że podobnych zmian, do tych opisanych wyżej, dojdzie niedługo na budowanych odcinkach „A” (węzeł Tuszyn (bez węzła) – węzeł Bełchatów (z węzłem)) i „C” (węzeł Kamieńsk (bez węzła) – węzeł Radomsko (z węzłem)).
Autostrada A1, nazywana Autostradą Bursztynową, docelowo będzie miała ponad 570 km długości, łącząc północ kraju z południem (Trójmiasto – Gorzyczki). Obecnie w budowie jest jeszcze pięć odcinków o łącznej długości 81 km między węzłami Tuszyn i początkiem obwodnicy Częstochowy, która został oddana do użytku 23 grudnia 2019 roku. GDDKiA zobowiązywała się, że do końca grudnia br. połączy województwa łódzkie i śląskie autostradą A1.