Z roku na rok koncerny motoryzacyjne starają się i muszą coraz bardziej wyciszać swoje pojazdy. Ford zrobił ciekawe zestawienie, w którym pokazuje jak pod tym względem prezentuje się współczesna Kuga plug-in hybrid z 2020 roku. Pomiar hałasu pojazdu odbywa się przy prędkości ok. 50 km/h na trzecim biegu. Z hałasem nie jest tak, że wzrasta liniowo. W tym przypadku jego wzrost o 10 dB jest równoznaczny z dwukrotnym zwiększeniem jego odczuwalnej głośności.
Mówiąc od hałasie, dla lepszego zrozumienia tematu, trzeba cofnąć się np. do 1966 roku. Wtedy na rynku królował Ford Anglia. Samochód ten średnio emitował 89 dB (A). Wartość ta nie jest wyjątkowo duża, to tyle co działający blender, który średnio emituje 90 dB (A). Nieco wcześniej – 1977 roku – był Ford Granada. Emitował on 83 dB (A). Taki postęp został osiągnięty przez 11 lat. Później było lepiej. W 1982 pojawił się Ford Cortina ze średnim poziomem hałasu na poziomie 79 dB (A). Dla porównania jest to poziom budzika zegarkowego (80 dB) albo odkurzacza (75-80 dB).
CZYTAJ TAKŻE: Ford Puma | Pierwsza jazda: Coś więcej niż Fiesta
Ford Granada.