Opłacenie parkowania w płatnej strefie za pośrednictwem smartfona nie jest nowością. Jest to wygodna opcja, która umożliwia nie tylko szybsze rozliczenie parkowania, ale też uiszczenie opłaty za realny czas parkowania. Do tej pory w Warszawie taką czynność można było wykonywać za pośrednictwem m.in. aplikacji SkyCash. Jednak w ramach zorganizowanego przetargu przez Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) do tego grona dołącza druga aplikacja – moBILET. – Ten rynek jest nam dobrze znany, gdyż od kilku lat użytkownicy chętnie kupują w naszej aplikacji bilety komunikacji miejskiej w Warszawie. Jesteśmy też liderem rynku mobilnych płatności za bilety komunikacji miejskiej w Polsce – mówi Andrzej Ankudo-Jankowski, dyrektor firmy Mobile Traffic DATA Sp. z o.o.
CZYTAJ TAKŻE: Miasta przyjazne dla kierowców. Warszawa bardzo daleko
Aplikacja moBILET działa w ponad 150 miastach Polski. Za jej pośrednictwem umożliwia uregulowanie opłaty za parkowanie w płatnej strefie, zakupić bilet na komunikację miejską, jak też dalekobieżną. Oczywiście nie wszędzie jest dostępny pełen zakres usług. W Warszawie do tej pory możliwe było płacenie za bilety komunikacji miejskiej (w tym również SKM). Wśród dostępnych metod płatności są: konto prepaid, BLIK, karta płatnicza oraz konto grupowe. – Do 2011 roku w stolicy z moBiLET korzystali także kierowcy, dlatego tym bardziej cieszy nas możliwość poszerzenia naszych usług. Stawiamy na systematyczny i konsekwentny rozwój o nowe lokalizacje i usługi. Tym wdrożeniem chcemy umocnić naszą pozycję na rynku aplikacji mobilnych w Polsce – podkreśla Andrzej Ankudo-Jankowski. Usługa moBiLET jest także dostępna na platformach bankowych, których klienci również korzystają z usługi parkowania w Warszawie. Wspomniane banki to: PKO Bank Polski, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Santander Bank Polska.
CZYTAJ TAKŻE: W miastach zawieszane są opłaty za parkowanie, ale nie we wszystkich