Przejście w przymusowy tryb pracy Home Office nie oznacza jednak tzw. laby dla marketingowców, inżynierów czy informatyków. Dowodem na to jest Volkswagen, który wprowadza innowacyjne rozwiązania w systemach infotainment. Zdecydowanie najciekawszym i co najważniejsze według zapowiedzi Volkswagena, gotowym do wprowadzenia na dniach, jest specjalny dodatek do map nawigacji o nazwie „Covid19”. Obecnie niemiecka marka w montowanych fabrycznych systemach nawigacji korzysta z dwóch dostawców map. Są nimi holenderskie firmy TomTom oraz Here Technologies, której Volkswagen posiada również sporą część udziałów. Pierwszy tego typu na świecie dodatek do map informujący użytkowników o strefach zakażonych lub zamkniętych w związku z epidemią wirusa Covid19, jest właśnie autorskim pomysłem od Here Technologies. Projekt przeszedł już wstępne testy i jak informuje Volkswagen, nakładka „Covid19” pojawi się w ciągu najbliższych dni w formie bezpłatnego pliku aktualizacyjnego możliwego do ściągnięcia online ze stron Here Technologies i Volkswagena.
Niewątpliwą zaletą jest fakt, że nowy dodatek do map wykorzystuje istniejące sieci dróg, a więc nie wymaga płatnych aktualizacji map, które przypomnijmy, w modelach Volkswagena z fabrycznym systemem nawigacji Discover Pro przeprowadzane są dwa razy do roku. Należy podkreślić, że nakładka „Covid19” nie jest produktem stricte nawigacyjnym lecz informacyjnym. Kolejnym plusem jest pełna kompatybilność z istniejącymi systemami wspomagania kierowcy w trakcie wyznaczania i podróży do celu, obecnie oferowanych przez Here Technologies w modelach koncernu VW. Między innymi aktualizowanym co minutę Trafic Safety Warning ostrzegającym kierowcę zawczasu o korkach na trasie przejazdu, Sensor Ingestion Interface Specification, zbierającym i gromadzącym w chmurze dane o warunkach drogowych od innych pojazdów na trasie przejazdu wyposażonych w to udogodnienie, czy wreszcie najnowszym Live Roads Technology. Narzędziu, w oparciu o które w głównej mierze działać ma nakładka „Covid19” i które pierwotnie przygotowano do zastosowania w pojazdach autonomicznych i półautonomicznych Volkswagena.
CZYTAJ TAKŻE: Wirus zatrzymał w Polsce sprzedaż samochodów
Tak działa Sensor Ingestion Interface Specification.