Volkswagen rozwój elektromobilności traktuje kompleksowo, nie skupiając się wyłącznie na rozbudowie portfolio nowych modeli aut. Marka wprowadza na rynek ładowarkę, dzięki której klienci będą mogli zasilić w domu akumulator swojego auta.

ID. Charger (tak nazywa się to urządzenie) umożliwia ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh będzie można dzięki temu urządzeniu naładować do pełna w ciągu sześciu godzin. Podstawowa cena ID.Charger wyniesie 1729 złotych.

VW ID.Charger.

Volkswagen zaoferuje wallbox ID.Charger w trzech wersjach, różniących się przede wszystkim zakresem funkcji cyfrowych (ID.Charger, ID.Charger Connect i ID.Charger Pro). Wszystkie trzy będzie można zamówić na początku 2020 roku przez Internet albo u dealerów Volkswagena. Przed zakupem klienci będą mogli wstępnie sprawdzić online, czy w ich domu da się zainstalować ładowarkę. Jeśli klient sobie tego zażyczy, Volkswagen może również podjąć się fachowej instalacji i rozruchu urządzenia.

ID.Charger
Ładowarka w podstawowej wersji za 1729 złotych umożliwia ładowanie akumulatora. Ma być łatwa w obsłudze, zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz daje możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe).

ID.Charger Connect
Inteligentna ładowarka ID.Charger Connect została wyposażona w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem bezprzewodowej sieci WiFi. Opcją dodatkową jest też połączenie za pośrednictwem transmisji danych (z prędkością LTE). Dzięki temu użytkownik może zachować stałą kontrolę nad urządzeniem i nad procesem ładowania oraz korzystać z praktycznych funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz regularna aktualizacja oprogramowania. Cena ładowarki ID.Charger Connect w chwili wprowadzenia na rynek wyniesie 2599 złotych.

ID.Charger Pro
Charger Pro jest topową wersją urządzenia i oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma też wbudowany licznik energii rejestrujący jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu można jeszcze lepiej kontrolować pobór energii i w prosty sposób rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w służbowym samochodzie. ID.Charger Pro wejdzie do sprzedaży z ceną od 3669 złotych. Koszt transmisji danych LTE przez cały czas użytkowania wallboxa został zawarty w jego cenie.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.3: Oto auto nowej ery

Pełna oferta wallboxów oferowanych przez markę Volkswagen, wraz z kompleksowymi informacjami dotyczącymi instalacji urządzeń znajdą się na dedykowanej stronie internetowej – jej uruchomienie planowane jest na początek 2020 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BMW kończy produkcję modelu serii 3 GT

BMW redukuje swoją ofertę modeli i usuwa z programu wersję Gran Turismo serii 3. ...

General Motors stawia na flotę robo-taxi w miastach

General Motors przedstawił inwestorom swą wizję produkcji pojazdów autonomicznych: na 2019 r. planuje handlową ...

Volkswagen ID concept - protoplasta VW I.D., który wyjedzie na drogi w 2020 r. Baterie do całej rodziny tego modelu będą powstawały w zakładach LG Chem w Polsce

Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

W najbliższych latach najwięcej w elektromobilność zainwestuje Volkswagen. Czy to oznacza, że najbardziej skorzysta ...

Genewa 2019 | Fiat Centoventi: Pudełko z klocków

Fiat szuka odpowiedzi, jakie auta będą poszukiwane, gdy napęd elektryczny – droższy od konwencjonalnego ...

FCA i Renault: Powstaje europejski motogigant

Włosko-amerykański Fiat Chrysler Automobiles i francuski Renault porozumiały się w sprawie fuzji. Rozmowy zakończyły ...

Nowa Corsa podczas testów na torze Rodgau-Dudehofen, kwiecieńl 2019

Opel katuje nową Corsę

Rozpoczęcie sprzedaży latem, dostawy pierwszych egzemplarzy już jesienią tego roku – przygotowania do najważniejszej ...