Historia logo niemieckiego koncernu zaczyna się od firmy Rapp Motorenwerke GmbH (1913–1917). To właśnie tak powstała inspiracja dla pierwszego znaczka BMW, które powstało w 1917 roku. Kontynuowało tradycje rozpoczętą przez firmę Rapp, gdzie na czarnym pierścieniu umieszczona była nazwa firmy. Co ważne kolorystyka zastosowana w logotypie nie była przypadkowa. Biały i niebieski to kolory Bawarii, gdzie mieści się siedziba marki. Jednak w świadomości wielu utkwiło przekonanie, że barwy związane są z lotnictwem.
CZYTAJ TAKŻE: Kierowcy BMW deklarują najmniej szkód z OC
Takie postrzeganie logotypu BMW wynika z reklamy z 1929 roku. Były to początki światowego kryzysu gospodarczego, a wyemitowany spot miał promować nowy silnik samolotowy, który BMW budowało na podstawie licencji Pratt&Whitney. Ludzie zaczęli kojarzyć markę z budowanymi jednostkami do samolotów. Od tego czasu mit ten nie został obalony. Nawet w 1942 roku BMW połączyło śmigło z symbolem swojej firmy. W publikacji zatytułowanej „Flugmotoren-Nachrichten” (Wiadomości Lotnicze) historia ta została potwierdzona, co podparto zdjęciem logotypu BMW nałożonym na obracające się śmigło.