BMW ma nowe logo

Marka z Monachium po 23 latach zmienia wygląd swojego logo. Będzie przezroczyste. Jego pierwsze zastosowanie można zobaczyć na masce BMW i4 Concept.

Publikacja: 04.03.2020 09:30

BMW ma nowe logo

Foto: moto.rp.pl

Historia logo niemieckiego koncernu zaczyna się od firmy Rapp Motorenwerke GmbH (1913–1917). To właśnie tak powstała inspiracja dla pierwszego znaczka BMW, które powstało w 1917 roku. Kontynuowało tradycje rozpoczętą przez firmę Rapp, gdzie na czarnym pierścieniu umieszczona była nazwa firmy. Co ważne kolorystyka zastosowana w logotypie nie była przypadkowa. Biały i niebieski to kolory Bawarii, gdzie mieści się siedziba marki. Jednak w świadomości wielu utkwiło przekonanie, że barwy związane są z lotnictwem.

CZYTAJ TAKŻE: Kierowcy BMW deklarują najmniej szkód z OC

""

moto.rp.pl

Takie postrzeganie logotypu BMW wynika z reklamy z 1929 roku. Były to początki światowego kryzysu gospodarczego, a wyemitowany spot miał promować nowy silnik samolotowy, który BMW budowało na podstawie licencji Pratt&Whitney. Ludzie zaczęli kojarzyć markę z budowanymi jednostkami do samolotów. Od tego czasu mit ten nie został obalony. Nawet w 1942 roku BMW połączyło śmigło z symbolem swojej firmy. W publikacji zatytułowanej „Flugmotoren-Nachrichten” (Wiadomości Lotnicze) historia ta została potwierdzona, co podparto zdjęciem logotypu BMW nałożonym na obracające się śmigło.

""

moto.rp.pl

– Przez długi czas BMW nie starało się skorygować mitu, że odznaka BMW jest śmigłem – wyjaśnia Fred Jakobs z BMW Group Classic

Od momentu powstania logo BMW w 1917 roku, czterokrotnie przeszło zmiany. Odbyło się to w 1933 roku, 1953 roku i 1963 roku, a jego aktualna odmiana została stworzona w 1997 roku. Nowe czasy wymagają kolejnych zmian. Dlatego też w tym roku BMW zdecydowało się na dość spore zmiany. Jedną z najbardziej istotnych jest zastąpienie czarnego pierścienia przezroczystym. Jak wyjaśniają przedstawiciele marki, ma to promować m.in. otwartość oraz wyrazistość marki. Poza tym zmieniła się też czcionka, a same kształty stały się prostsze i mniej wypukłe co było domeną odmiany z 1997 roku.

""

Tak wygląda nowy logotyp BMW.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: BMW odracza prace nad Mini czwartej generacji

– BMW staje się marką relacji. Stary czarny pierścień został wymieniony, dzięki czemu nowe logo promieniuje większą otwartość i wyrazistość. Chcemy wykorzystać nową, przezroczystą wersję, aby bardziej niż kiedykolwiek zaprosić naszych klientów do przyłączenia się do świata BMW. Ponadto nasz nowy projekt marki jest dostosowany do wyzwań cyfryzacji. Nowy logotyp symbolizuje znaczenie dla mobilności i przyjemności z jazdy w przyszłości – wyjaśnia Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów BMW. Z informacji uzyskanych od polskiego importera BMW dowiedzieliśmy się, że zmiany objęły główne logo BMW, jak też logotypy BMW i oraz BMW M GmbH. Na początku nowe oznaczenia będą używane głównie w komunikacji. Po raz pierwszy nowe logo można zobaczyć na BMW i4 Concept.

Historia logo niemieckiego koncernu zaczyna się od firmy Rapp Motorenwerke GmbH (1913–1917). To właśnie tak powstała inspiracja dla pierwszego znaczka BMW, które powstało w 1917 roku. Kontynuowało tradycje rozpoczętą przez firmę Rapp, gdzie na czarnym pierścieniu umieszczona była nazwa firmy. Co ważne kolorystyka zastosowana w logotypie nie była przypadkowa. Biały i niebieski to kolory Bawarii, gdzie mieści się siedziba marki. Jednak w świadomości wielu utkwiło przekonanie, że barwy związane są z lotnictwem.

Pozostało 82% artykułu
Tu i Teraz
Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów
Tu i Teraz
Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty
Tu i Teraz
Kolejny pożar. Płonie złomowiska samochodów. Na miejscu 30 zastępów straży pożarnej
Tu i Teraz
Ford Mustang w nowych wersjach. Planowane czterodrzwiowe coupe i model offroad
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Tu i Teraz
Kolejny odcinek autostrady A2 na ukończeniu. Trasa przetnie Polskę ze wschodu na zachód
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał