Tylko 16,8 procent ze wszystkich właścicieli BMW deklarowało spowodowanie przynajmniej jednej kolizji w całej historii posiadania OC. W III kwartale br. to najniższy wynik wśród kierowców najpopularniejszych marek. Mimo to im ubezpieczyciele proponowali najdroższe polisy.

Według danych raportu Rankomat w III kwartale tego roku najczęściej do szkód w całej historii OC przyznawali się kierowcy Nissana (21,7 procent), Toyoty (21,5 procent) i Mazdy (21,4 procent). Z drugiej strony najrzadziej deklarowali to właściciele BMW (16.8 procent). Na kolejnych miejscach byli posiadacze Audi (17,3 procent) oraz Fiata (17,4 procent).

 

– Względem kierowców BMW powszechnie funkcjonuje negatywny stereotyp. W ocenie ubezpieczycieli również ryzyko spowodowania przez nich kolizji jest wysokie. W III kwartale 2019 r. to dla tej marki średnia cena OC była najwyższa. Mimo to, jak wynika z danych rankomat.pl, właściciele BMW deklarują mniej szkód na drogach niż kierowcy innych samochodów – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży w rankomat.pl.

Biorąc pod uwagę 11 najpopularniejszych w Polsce marek samochodów, najmniej za obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne płacili właściciele Renault (614 zł). Kilka złotych więcej zapłacili kierowcy Skody (619 zł) oraz Toyoty (624 zł). W III kwartale br. najwięcej za polisę płacili właściciele BMW (887 zł). Ponad 100 zł różnicy dzieli ich od drugiego miejsca wśród najdroższych i ponad 200 zł od trzeciego. Kierowcy Audi płacili średnio 760 zł, a Volkswagena 672 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Za OC płacimy mniej. Znowu wojna?

Na wysokość składki OC duży wpływ ma również ilość szkód spowodowanych przez kierowcę ubezpieczonego samochodu. W III kwartale br. właściciele pojazdów, którzy deklarowali brak szkód w swojej historii ubezpieczenia OC, płacili za obowiązkowe ubezpieczenie średnio 609 zł. Sprawcy jednej szkody otrzymywali oferty OC droższe o 54%, natomiast kierowcy, którzy spowodowali trzy szkody, wydawali na OC już o 231 procent więcej niż kierowcy bezszkodowi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volkswagen zainwestuje 30 miliardów euro w elektromobilność

Koncern Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. ...

Renault Clio RS Trophy: Groźniejszy niż się wydaje

Wyróżniać się czy niknąć w tłumie? To pytanie szczególnie ważne, gdy projektuje się sportowe ...

Chińczycy kupią Alfę Romeo i Maserati?

Koncern FCA wciąż szuka partnera do fuzji. Jeśli to się nie powiedzie Włosi sprzedadzą ...

Opel Insignia: Nowy silnik i system rozrywki

Wprowadzenie procedury testowania emisji WLTP mocno namieszało na rynku. Opel i cała Grupa PSA ...

Honda zrezygnuje od 2021 roku w Europie z silników diesla

Honda to kolejna marka, która wycofuje ze swojej oferty silniki diesla. Ostatnie modele z ...