Toyota spodziewa się, że Welwalk WW-2000 pomoże pacjentom szybciej wrócić do pełnej sprawności i ułatwi pracę terapeutom. Welwalk WW-2000 wprowadza wiele różnych udoskonaleń w porównaniu do poprzedniego modelu Welwalk WW-1000. Jego łatwe w użyciu funkcje wspierania procesu rehabilitacji są oparte na teorii uczenia motorycznego. W nowym modelu dodano funkcje wyświetlania ustawień w czasie rzeczywistym, aby jeszcze skuteczniej niwelować zaburzenia chodu, a także funkcje gry, które podtrzymują motywację pacjentów, by kontynuowali rehabilitację. Wprowadzenie nowych funkcji ułatwia pracę rehabilitantów i sprawia, że trening chodzenia jest wydajniejszy.

""

moto.rp.pl

Poprzedni model był dostarczany do szpitali i przychodni na zasadzie wynajmu, ale ze względu na zapytania instytucji zdrowia publicznego oraz badania rynku, Welwalk WW-2000 będzie dostępny również w zakupie. Jego produkcja zostanie uruchomiona w fabryce Motomachi. Toyota przewiduje roczną sprzedaż w Japonii na poziomie 50 egzemplarzy. Urządzenie będzie oferowane instytucjom medycznym – szpitalom, przychodniom i ośrodkom rehabilitacyjnym. W listopadzie 2019 producent rozpoczął zbieranie zamówień, a pierwsze dostawy ruszą w lutym 2020 roku.

""

moto.rp.pl

Zgodnie z wizją „swobody poruszania się dla wszystkich oraz radości z samodzielności” Toyota rozwija roboty rehabilitacyjne od 2007 roku. Firma współpracuje w tej dziedzinie z Fujita Health University w Toyoake City, w prefekturze Aichi. W 2011 roku rozpoczęły się w instytucjach medycznych testy pilotażowe pierwszych robotów, służących do rehabilitacji pacjentów i do celów badawczych. W 2017 roku Toyota wprowadziła na rynek Welwalk WW-1000 – pierwszy produkt firmy, który uzyskał homologację jako produkt medyczny. Rok później Welwalk WW-1000 otrzymał nagrodę Robot Award w ósmej edycji konkursu Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii. Do dziś jest stosowany w około 80 japońskich szpitalach i przychodniach.

Fajnie, że firmy samochodowe posiadający olbrzymi potencjał inżynieryjny angażują się w takie akcje i projekty. Nie wszystkie działania muszą być nastawione na zysk i sprzedaż. Miejsce na pomoc tym słabszym powinno być doceniane. Brawo Toyota!

CZYTAJ TAKŻE: Toyota otwiera pierwszy salon nowej marki aut dostawczych Toyota Professional

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl