Wnioski po testach Dekry: elektryki tak samo bezpieczne jak auta z silnikiem spalinowym

W teście zderzeniowym Dekry elektryczny Nissan Leaf i Renault Zoe potwierdziły wysoki poziom bezpieczeństwa samochodów elektrycznych.

Publikacja: 14.11.2019 09:44

Wnioski po testach Dekry: elektryki tak samo bezpieczne jak auta z silnikiem spalinowym

Foto: moto.rp.pl

Samochody elektryczne są tak samo bezpieczne w wypadku, jak samochody z silnikami spalinowymi. To główna wiedza z najnowszego testu zderzeniowego przeprowadzonego przez Dekrę. Renault Zoe i Nissan Leaf ostatniej generacji, zbudowane w latach 2010-2017, przeszły test uderzenia bocznego i przedniego o słup (symulacja zderzenia z drzewem) przy różnych prędkościach.

""

moto.rp.pl

„Wzorce uszkodzeń z testów zderzeniowych są porównywalne z tymi w pojazdach napędzanych konwencjonalnie”, mówi Markus Egelhaaf, ekspert Dekry. W żadnej z symulacji zderzenia nie doszło do pożaru, pomimo ogromnego odkształcenia akumulatora napędu. „Nasze testy potwierdzają, że nie ma powodu, aby czuć się mniej bezpiecznie w pojeździe elektrycznym niż w samochodzie napędzanym konwencjonalnie” – mówi Egelhaaf. Nawet dla osób udzielających pierwszej pomocy nie ma zwiększonego niebezpieczeństwa. Nawet jeśli akumulator się zapali, można go ugasić.

""

moto.rp.pl

Zdjęcia z testu zderzenia z słupem wyglądają spektakularnie. Niemniej jednak Dekra chce przekonać i przełamać wielki sceptycyzm dotyczący bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych. Producenci tych aut osiągają co najmniej poziom porównywalny do samochodów benzynowych, a służby ratownicze mogą dobrze dostosować się do nowych warunków.

CZYTAJ TAKŻE: Raport niezawodności GTU | SUV-y: Niska awaryjność Audi Q2, Q3 i Q5

""

moto.rp.pl

Samochody elektryczne są tak samo bezpieczne w wypadku, jak samochody z silnikami spalinowymi. To główna wiedza z najnowszego testu zderzeniowego przeprowadzonego przez Dekrę. Renault Zoe i Nissan Leaf ostatniej generacji, zbudowane w latach 2010-2017, przeszły test uderzenia bocznego i przedniego o słup (symulacja zderzenia z drzewem) przy różnych prędkościach.

„Wzorce uszkodzeń z testów zderzeniowych są porównywalne z tymi w pojazdach napędzanych konwencjonalnie”, mówi Markus Egelhaaf, ekspert Dekry. W żadnej z symulacji zderzenia nie doszło do pożaru, pomimo ogromnego odkształcenia akumulatora napędu. „Nasze testy potwierdzają, że nie ma powodu, aby czuć się mniej bezpiecznie w pojeździe elektrycznym niż w samochodzie napędzanym konwencjonalnie” – mówi Egelhaaf. Nawet dla osób udzielających pierwszej pomocy nie ma zwiększonego niebezpieczeństwa. Nawet jeśli akumulator się zapali, można go ugasić.

Tu i Teraz
BMW zmienia nazwy swoich modeli. Większy rozdział pomiędzy elektrykiem a benzyną
Tu i Teraz
Uruchomiono nowy odcinkowy pomiar prędkości na popularnej drodze na Śląsku
Tu i Teraz
Polacy sobie nie żałują: nowe auta sprzedają się lepiej niż paliwa, leki i kosmetyki
Tu i Teraz
Ponad 150 proc. wzrosną ceny za badanie techniczne samochodu
Tu i Teraz
U brzegu Namibii odkryto największe na świecie złoże ropy naftowej
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił