Bicie rekordu: Czy Tesla będzie szybsza od Porsche?

Elon Musk chce udowodnić światu, że Tesla jest nie tylko szybka, ale i sportowa. W związku z tym podejmuje próbę pobicia Modelem S rekordu ustanowionego przez elektrycznego Porsche Taycana na północnej pętli Nurburgringu.

Publikacja: 12.09.2019 12:42

Bicie rekordu: Czy Tesla będzie szybsza od Porsche?

Foto: moto.rp.pl

Czterodrzwiowy Porsche Taycan Turbo S przyspiesza do setki w 2,8 s. O jedną dziesiątą sekundy szybciej niż 911 Turbo S. Taycan na Nurburgringu pobił rekord należący do samochodów elektrycznych. Objechał Północną Pętlę (20,6 km) w 7 minut i 42 sekundy. Za kierownicą siedział kierowca testowy Lars Kern. Elon Musk poczuł się z tego powodu najwyraźniej bardzo niefajnie, bo teraz szef Tesli chce na legendarnym torze odbić rekord Porsche.

Zamiłowanie do szybkości nie wzięło się znikąd. Jakby nie było Musk jeszcze przed Teslą posiadał m.in. McLarena F1. Na Taycana od początku reaguje nerwowo. Po prezentacji Porsche wyśmiewał fakt nazwania auta elektrycznego „turbo”. Teraz chce pokazać, że Tesla Model S jest szybsza od Porsche. Co, początkowo wyglądało jak żart marketingowy, stało się faktem. Na niemiecki tor dotarły już elektryczne Tesle i prowizoryczny warsztat, a za kierownicą Modelu S P P100D usiądzie Nico Rosberg, mistrz świata F1 z 2016 roku.

""

Nico Rosberg.

moto.rp.pl

Wybór opon świadczy o tym, że podejście do ustanowienia rekordu stało się punktem honoru. Michelin Pilot Sport Cup 2 R są przygotowane specjalnie na tor. W prowizorycznym obozie Tesli ustawiono duży agregat diesla, który generuje prąd do ładowania Modelu S. Ponieważ agregat jest głośny i pracuje w dzień i w nocy, już wzbudził irytację lokalnych mieszkańców. Nie będzie im łatwo, bo wszystko wskazuje na to, że Tesla pozostanie na torze przez co najmniej trzy tygodnie. Przejazdy są zaplanowane codziennie, a w środę, 18 września tor wynajęty jest na wyłączność przez dwie godziny. Tydzień później, w kolejną środę, 25 września Pętla Północna będzie od 17:00 do 17:45 znowu należeć wyłącznie do Tesli.

""

moto.rp.pl

Zobaczymy, co wyjdzie z tej rywalizacji. Musk może jednak dwoić się i troić, ale do statusu marki Porsche i tak się nie zbliży.

ZOBACZ TAKŻE: Tesla chce zbudować fabrykę w Niemczech

""

Porsche Taycan.

moto.rp.pl

""

Tesla Model S.

moto.rp.pl

Czterodrzwiowy Porsche Taycan Turbo S przyspiesza do setki w 2,8 s. O jedną dziesiątą sekundy szybciej niż 911 Turbo S. Taycan na Nurburgringu pobił rekord należący do samochodów elektrycznych. Objechał Północną Pętlę (20,6 km) w 7 minut i 42 sekundy. Za kierownicą siedział kierowca testowy Lars Kern. Elon Musk poczuł się z tego powodu najwyraźniej bardzo niefajnie, bo teraz szef Tesli chce na legendarnym torze odbić rekord Porsche.

Zamiłowanie do szybkości nie wzięło się znikąd. Jakby nie było Musk jeszcze przed Teslą posiadał m.in. McLarena F1. Na Taycana od początku reaguje nerwowo. Po prezentacji Porsche wyśmiewał fakt nazwania auta elektrycznego „turbo”. Teraz chce pokazać, że Tesla Model S jest szybsza od Porsche. Co, początkowo wyglądało jak żart marketingowy, stało się faktem. Na niemiecki tor dotarły już elektryczne Tesle i prowizoryczny warsztat, a za kierownicą Modelu S P P100D usiądzie Nico Rosberg, mistrz świata F1 z 2016 roku.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie