Elon Musk chce zbudować w Niemczech fabrykę produkującą baterie do Tesli. Właśnie trwają rozmowy i badanie lokalizacji.

Według doniesień NDR, publicznego nadawcy radiowo-telewizyjnego dla północnych Niemiec, Tesla planuje zbudować fabrykę baterii podobną do Gigafactory na terenie Dolnej Saksonii. W czwartek (22 sierpnia 2019) przedstawiciele amerykańskiej firmy oglądali potencjalne lokalizacje, które zostały wskazane na podstawie wymagań Tesli. Według doniesień mediów firma Elona Tuska może wybrać miasto Emden, położone w północno-zachodnich Niemczech, w kraju związkowym Dolna Saksonia. Tu miałyby powstawać zarówno baterie, jak i docelowo samochody Tesli. Inną możliwą lokalizacją jest niewielka miejscowość Dörpen w powiecie Emsland.

Gigafaktory w Newadzie.

Już w czerwcu 2018 roku Elon Musk pisał na Twitterze, że Niemcy są jego wymarzoną lokalizacją dla fabryki baterii w Europie. Stwierdził, że fabryka może znajdować się na granicy z Francją lub w pobliżu krajów Beneluksu (Belgia, Holandia, Luksemburg). Na początku czerwca 2018 roku Musk ogłosił na walnym zgromadzeniu udziałowców Tesli, że do końca 2018 roku podejmie decyzję o budowie e Europie fabryki. Póki co taka decyzja nie zapadła, a Tesla zaangażowała się w budowę Gigafaktory w Szanghaju.

Baterie w Tesli Model S.

Musk chce zbudować od dziesięciu do dwunastu fabryk na całym świecie, wzorowanych na Tesla Gigafactory 1 w Nevadzie w USA. Gigafactory 1 została zbudowana przy współpracy z japońską grupą elektroniczną Panasonic. Rozpoczęcie budowy miało miejsce w 2014 roku i ma się zakończyć w 2020 roku. Tesla jest już reprezentowana w Niemczech. 3 stycznia 2017 roku Amerykanie przejęli dostawcę Grohmann Engineering z siedzibą w Prüm. Firma stworzyła system produkcyjny dla Tesli Model 3 i buduje maszyny montażowe do produkcji ogniw i modułów akumulatorowych. Wraz z przejęciem producent został zmuszony do zerwania wszystkich wcześniejszych relacji biznesowych z konkurującymi producentami, takimi jak BMW czy Daimler.

ELon Musk.

Zresztą Tesla od dłuższego czasu ściśle współpracuje z niemieckimi firmami, takimi jak  Bosch (Stuttgart), Brose (Coburg), ZF (Friedrichshafen), Continental (Hanower) czy Elektrobit (Erlangen). Nawet Daimler dostarcza komponenty do samochodów Muska.

ZOBACZ TAKŻE: Top 10 | Tesla liderem, ale kto jeszcze sprzedaje najwięcej elektryków na świecie?

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Takata upadła i trafiła do Amerykanów

Japoński producent airbagów, sprawca gigantycznej akcji naprawczej na świecie wystąpił do sądów o ochronę ...

Badania techniczne będą w przyszłości bardziej dokładne

Jeśli sejm zatwierdzi nowelizację ustawy badanie techniczne samochodu będzie droższe i trwać znacznie dłużej. ...

Przez błąd oprogramowania darmowy prąd od Tesli

Błąd w oprogramowaniu ładowarek Tesli V3, doprowadził do możliwości darmowego ładowania każdego auta elektrycznego ...

Tesla jeszcze w tym roku ogłosi gdzie wybuduje fabrykę w Europie

Tesla chce ogłosić pod koniec tego roku, w którym europejskim kraju ma powstać Gigafactory ...

Camper w cenie luksusowego samochodu

W brytyjskim domu aukcyjnym Bonhams czeka na nowego właściciela zabytkowy Camper. Takim samym jeździł ...

Polska ma największą w UE flotę ciężarówek i autobusów

Polska ma największą w UE flotę ciężarówek i autobusów, ale po kraju ciągle jeździ ...