Jak podał Instytut Samar, w maju sprzedaż samochodów osobowych zbliżyła się do 47,1 tys. sztuk i podskoczyła w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku o 11,2 proc. Od początku roku sprzedało się 233,3 tys. aut, ale skumulowana dynamika wzrostu jest jednak znacznie mniejsza – po maju wynosi jedynie 2,7 proc.
Nowa Toyota Corolla / fot. Toyota
W ubiegłym miesiącu bardzo dobrze sprzedawały się Toyoty – ta druga pod względem wielkości sprzedaży marka odnotowała w porównaniu do maja 2018 r. wzrost rejestracji o 32 proc. To zasługa przede wszystkim Corolli, której sprzedaż poszybowała o 156 proc. do prawie 2 tys. sztuk. Corolla stała się zarazem najpopularniejszym autem w segmencie kompaktów, na co składa się zarówno sprzedaż modelu nowej generacji jak i poprzedniej – Corolli Classic. Premiera nowego modelu Corolli spowodowała skokowy wzrost rejestracji modelu aż o 74 proc. – z 3380 aut sprzedanych w okresie od stycznia do maja 2018 r. do 5893 sztuk w roku obecnym.
CZYTAJ TAKŻE: Mikroauta wkrótce podbiją nasze miasta
W pierwszej piętnastce najbardziej popularnych marek jeszcze szybciej rosła sprzedaż Mazdy. W maju rejestracje tej marki podskoczyły o prawie 68 proc. do ponad 1,3 tys. Tu motorem wzrostu okazał się model CX3, który po pierwszych czterech miesiącach roku stał się liderem sprzedaży w segmencie małych SUV-ów. Według Łukasza Paździora, dyrektora zarządzającego Mazda Motor Poland, CX3 będzie należeć do najlepiej sprzedających się modeli marki także w kolejnych miesiącach, a cały 2019 r. powinien być dla Mazdy kolejnym rekordowym rokiem.