Octavia z największą sprzedażą, Corolla liderem wzrostu

W maju sprzedaż nowych aut ruszyła mocno w górę. Po słabszym początku roku rynek znowu przyspiesza.

Publikacja: 05.06.2019 18:46

Octavia z największą sprzedażą, Corolla liderem wzrostu

Foto: fot. Toyota

Jak podał Instytut Samar, w maju sprzedaż samochodów osobowych zbliżyła się do 47,1 tys. sztuk i podskoczyła w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku o 11,2 proc. Od początku roku sprzedało się 233,3 tys. aut, ale skumulowana dynamika wzrostu jest jednak znacznie mniejsza – po maju wynosi jedynie 2,7 proc.

"Nowa Toyota Corolla"

Nowa Toyota Corolla / fot. Toyota

moto.rp.pl

W ubiegłym miesiącu bardzo dobrze sprzedawały się Toyoty – ta druga pod względem wielkości sprzedaży marka odnotowała w porównaniu do maja 2018 r. wzrost rejestracji o 32 proc. To zasługa przede wszystkim Corolli, której sprzedaż poszybowała o 156 proc. do prawie 2 tys. sztuk. Corolla stała się zarazem najpopularniejszym autem w segmencie kompaktów, na co składa się zarówno sprzedaż modelu nowej generacji jak i poprzedniej – Corolli Classic. Premiera nowego modelu Corolli spowodowała skokowy wzrost rejestracji modelu aż o 74 proc. – z 3380 aut sprzedanych w okresie od stycznia do maja 2018 r. do 5893 sztuk w roku obecnym.

CZYTAJ TAKŻE: Mikroauta wkrótce podbiją nasze miasta

W pierwszej piętnastce najbardziej popularnych marek jeszcze szybciej rosła sprzedaż Mazdy. W maju rejestracje tej marki podskoczyły o prawie 68 proc. do ponad 1,3 tys. Tu motorem wzrostu okazał się model CX3, który po pierwszych czterech miesiącach roku stał się liderem sprzedaży w segmencie małych SUV-ów. Według Łukasza Paździora, dyrektora zarządzającego Mazda Motor Poland, CX3 będzie należeć do najlepiej sprzedających się modeli marki także w kolejnych miesiącach, a cały 2019 r. powinien być dla Mazdy kolejnym rekordowym rokiem.

""

Mazda CX-3

moto.rp.pl

Bardzo dobrze radzi sobie w tym roku Dacia. Ta marka w ciągu tego roku (od stycznia do maja) odnotowała największy wzrost sprzedaży – ponad 43-procentowy. Motorem napędowym jest Duster. W maju miał drugi wzrost po Corolli – 76 proc., a od początku roku rejestracje tego auta zwiększyły się o prawie 60 proc. 

CZYTAJ TAKŻE: Niemcy chcą podwoić dopłaty przy zakupie aut elektrycznych

W markach premium najwięcej samochodów sprzedało w maju BMW – 1729 sztuk. Niewiele mniej sprzedaż miał Mercedes, przy czym obie marki odnotowały dwucyfrowe wzrosty w ujęciu rok do roku – odpowiednio o 13 i 27 proc. Słabo wypadło natomiast Audi, które w ub. miesiącu pogorszyło ubiegłoroczny majowy rezultat o 21 proc. i w rezultacie okazało się jedyną w czołowej 15-tce marką ze sprzedażą poniżej tysiąca aut.

""

Nowe BMW serii 3 / fot. BMW

moto.rp.pl

Audi zaliczyło także największy spadek w sprzedaży skumulowanej liczonej od stycznia do końca maja: wyniosła ona niespełna 6 tys. sztuk, co oznaczało pogorszenie ubiegłorocznego wyniku za pierwsze 5 miesięcy roku o 16,2 proc. W sumie segment premium miał się w maju gorzej niż cały rynek samochodów osobowych, bo jego sprzedaż zwiększyła się rok do roku o 4,4 proc. Przeszło 18-procentowy spadek odnotowało Volvo, o prawie 9 proc. skurczyła się sprzedaż Land Rovera, o 40 proc. Jaguara. Poprawił za to sprzedaż Lexus – o jedna piątą, a także Porsche – o 70 proc.

""

Lexus UX wjechał na rynek w tym roku / fot. Lexus

moto.rp.pl

Liderem majowej sprzedaży nowych samochodów osobowych pozostała Skoda z 5754 rejestracjami, ale druga w rankingu Toyota depcze jej po piętach – zarejestrowała 5731 aut. Na trzecim miejscu znalazł się Volkswagen z 4725 rejestracjami. Kolejne miejsca zajęły: Opel, Dacia i Ford. W rankingu modeli od stycznia prowadzą dwie Skody: Octavia i Fabia. Na kolejnych miejscach znalazły się: Dacia Duster, Toyota Yaris, Volkswagen Golf i Opel Astra.

""

Skoda Octavia nie oddaje pozycji na szczycie podium / fot. Skoda

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKZE: Światowa sprzedaż samochodów w zapaści

Na rynku wtórnym, w przeciwieństwie do pierwotnego, nastało spowolnienie. Według raportu AAA Auto opartego o dane sprzedaży samochodów używanych w autokomisach, serwisach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w maju w Polsce pojawiło się 297 940 ofert sprzedaży samochodów używanych, czyli niemal 48 tys. mniej niż w kwietniu. Najpopularniejszymi modelami były: Opel Astra, Volkswagen Passat oraz Audi A4. Średni deklarowany przebieg wyniósł 181 tys. km, średnia cena wyniosła 17,9 tys. zł.

Jak podał Instytut Samar, w maju sprzedaż samochodów osobowych zbliżyła się do 47,1 tys. sztuk i podskoczyła w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku o 11,2 proc. Od początku roku sprzedało się 233,3 tys. aut, ale skumulowana dynamika wzrostu jest jednak znacznie mniejsza – po maju wynosi jedynie 2,7 proc.

W ubiegłym miesiącu bardzo dobrze sprzedawały się Toyoty – ta druga pod względem wielkości sprzedaży marka odnotowała w porównaniu do maja 2018 r. wzrost rejestracji o 32 proc. To zasługa przede wszystkim Corolli, której sprzedaż poszybowała o 156 proc. do prawie 2 tys. sztuk. Corolla stała się zarazem najpopularniejszym autem w segmencie kompaktów, na co składa się zarówno sprzedaż modelu nowej generacji jak i poprzedniej – Corolli Classic. Premiera nowego modelu Corolli spowodowała skokowy wzrost rejestracji modelu aż o 74 proc. – z 3380 aut sprzedanych w okresie od stycznia do maja 2018 r. do 5893 sztuk w roku obecnym.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie