We Share: Dwa tysiące elektrycznych VW w Berlinie

Od połowy 2019 roku Volkswagen startuje w Berlinie z programem wynajmu samochodów – „We Share”. W pierwszym roku firma wprowadzi flotę 2000 tysięcy elektrycznych samochodów. Do 2020 roku VW chce rozszerzyć program na inne miasta i kraje w Europie i Ameryce Północnej.

Publikacja: 26.11.2018 07:29

We Share: Dwa tysiące elektrycznych VW w Berlinie

Foto: moto.rp.pl

Nowy program Volkswagena nosi nazwę „We”. Obok wynajmu samochodów na godziny program składa się z dodatkowych projektów jak – „We Park”, który ma za zadanie wyszukiwanie wolnych miejsc parkingowych w mieście i „We Charge” – z którym będzie można znaleźć stację ładowania i bezgotówkowo opłacić naładowanie samochodu.

""

moto.rp.pl

„We Share” rozpocznie swoje życie od Berlina. Na początek trafi tam 1500 egzemplarzy eGolfów, a później dodatkowe 500 sztuk modelu eUp. W sumie dwa tysiące elektrycznych aut. Po starcie w niemieckiej stolicy program ma być przeniesiony na inne miasta za naszą zachodnią stolicą, które mają minimum milion mieszkańców. Po 2019 roku „We Share” ma także wystartować w innych europejskich miastach. Później Volkswagen chce z krótkoterminowym wynajmem samochodów wystartować również w USA i Kanadzie.

""

moto.rp.pl

""

fot. VW

moto.rp.pl

Volkswagen wybrał nieco niefortunny czas na wprowadzenie swojego programu. W Niemczech trwa akurat publiczna debata na temat wynajmu samochodu na godziny. Berlinowi już dzisiaj grozi komunikacyjna zapaść, w której swój udział mają również firmy wynajmujące auta w formie Carsheringu. Jak chociażby działający od 2011 roku program BMW „Drive Now” z flotą 1400 samochodów czy Car2Go z 1100 samochodami.

ZOBACZ TAKŻE: Nowa fabryka w Europie Wschodniej, Passat produkowany razem ze Skodą

Nowy program Volkswagena nosi nazwę „We”. Obok wynajmu samochodów na godziny program składa się z dodatkowych projektów jak – „We Park”, który ma za zadanie wyszukiwanie wolnych miejsc parkingowych w mieście i „We Charge” – z którym będzie można znaleźć stację ładowania i bezgotówkowo opłacić naładowanie samochodu.

„We Share” rozpocznie swoje życie od Berlina. Na początek trafi tam 1500 egzemplarzy eGolfów, a później dodatkowe 500 sztuk modelu eUp. W sumie dwa tysiące elektrycznych aut. Po starcie w niemieckiej stolicy program ma być przeniesiony na inne miasta za naszą zachodnią stolicą, które mają minimum milion mieszkańców. Po 2019 roku „We Share” ma także wystartować w innych europejskich miastach. Później Volkswagen chce z krótkoterminowym wynajmem samochodów wystartować również w USA i Kanadzie.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie