Volkswagen dopłaci 2400 euro do naprawy starego diesla

Volkswagen zgodził się zapłacić za większą część kosztów modernizacji starszych aut z silnikami wysokoprężnymi.

Publikacja: 02.10.2018 11:56

Volkswagen dopłaci 2400 euro do naprawy starego diesla

Foto: fot. AdobeStock

Jak poinformował minister transportu Niemiec Andreas Scheuer, koncern ma wyłożyć 2,4 tys. z 3 tys. euro niezbędnych na wprowadzenie zmian obniżających poziom emisji w autach z dieslem do obecnie obowiązujących poziomów. – Teraz musimy omówić w koalicji, jak sobie poradzimy z luką 600 euro – powiedział minister cytowany przez Reutersa.

CZYTAJ TAKŻE: Elżbieta Bieńkowska, komisarz UE: Dieselgate wciąż truje polskie miasta

Niemiecki rząd jest jednak wciąż podzielony co do optymalnego sposobu rozwiązania problemu afery dieselgate związanej z fałszowaniem danych o emisji tlenków azotu poprzez zmiany w oprogramowaniu jednostek napędowych. Część polityków domaga się przerzucenia na producentów samochodów całości kosztów zmian w silnikach. Według ministra środowiska Svenji Schulze, umowa z producentami musi zawierać zapis o ulepszeniach sprzętowych i cały koszt takich operacji powinien zostać poniesiony przez branżę.

CZYTAJ TAKŻE: Niemcy chcą ratować diesle

– Przemysł motoryzacyjny spowodował problem, a teraz musi go naprawić – stwierdziła Schulze w wywiadzie dla radia SWR. Koncerny tymczasem utrzymują, że takie rozwiązanie byłoby dla nich zbyt kosztowne. Ocenia się, że przewidywana modernizacja obejmowałaby przede wszystkim montowanie dodatkowych urządzeń mających neutralizować tlenki azotu z wykorzystaniem mocznika. W nowych samochodach to zadanie spełnia katalizator SCR.

""

Modernizacja ma objąć jedynie silniki diesla spełniające normę Euro 5 / fot. AdobeStock

moto.rp.pl

Program dostosowania starszych diesli do obecnych wymogów środowiskowych miałby objąć tylko samochody z silnikami spełniającymi normę Euro 5. Volkswagen poddaje bowiem w wątpliwość techniczne możliwości zmodernizowania starszych jednostek napędowych. W dodatku producent zapłaciłby za modernizację tylko wtedy, gdyby nie ponosił odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia silnika, które mogłyby wyniknąć w trakcie wprowadzania do niego zmian.

CZYTAJ TAKŻE: Polska kluczowa dla unijnych planów redukcji emisji CO2

Co ze starszymi dieslami? W grę wciąż mają wchodzić zachęty dla posiadaczy starszych aut do wymienienia ich na nowe. Według Reutersa, Volkswagen byłby gotów zaoferować upusty o wartości do 8 tys. euro, BMW do 6 tys. euro a Daimler do 5 tys. euro. Do tego dochodziłyby korzystne opcje leasingu.

Jak poinformował minister transportu Niemiec Andreas Scheuer, koncern ma wyłożyć 2,4 tys. z 3 tys. euro niezbędnych na wprowadzenie zmian obniżających poziom emisji w autach z dieslem do obecnie obowiązujących poziomów. – Teraz musimy omówić w koalicji, jak sobie poradzimy z luką 600 euro – powiedział minister cytowany przez Reutersa.

CZYTAJ TAKŻE: Elżbieta Bieńkowska, komisarz UE: Dieselgate wciąż truje polskie miasta

Pozostało 81% artykułu
Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie