Pod koniec 2017 r. Kongres zatwierdził pakiet ulg podatkowych, które miały obniżyć cenę pierwszych 200 tys. pojazdów elektrycznych sprzedanych przez jednego producenta. Po osiągnięciu tego progu ulga zmniejsza się o 50 proc. co 6 miesięcy, aż do całkowitego zniesienia. W przypadku Tesli ulga w wysokości 7500 dolarów zmaleje od 1 stycznia 2019 do 3750 dolarów.
Chevrolet Bolt / fot. Bloomberg
General Motors czeka wkrótce ten sam problem, bo także zbliża się do limitu 200 tys. aut. Do końca czerwca koncern sprzedał 184 tys. Chevroletów Bolt EV i Spark oraz hybryd plug-in Chevrolet Volt. Malejące ulgi stawiają w niekorzystnej sytuacji Teslę i GM wobec Audi, BMW i Mercedesa, dopiero wchodzących na rynek USA z takimi modelami.
CZYTAJ TAKŻE: Tesla drożeje w Chinach
Obaj amerykańscy producenci zabiegali w Kongresie o zmianę ustawy podatkowej, która pozwalałaby im nadarzać korzystać z pełnych ulg na równi z nowymi rywalami, ale na razie bez skutku. W marcu prezes GM Mary Barra zwróciła się do Kongresu z prośbą o objęcie ulgą na artykuły konsumpcyjne pojazdów elektrycznych. Kilka dni temu GM