Sprzedaż aut w Europie: VW i Jeep idą na rekord

Pierwszy kwartał 2018 roku był najlepszym pod względem liczby sprzedanych nowych aut na europejskim rynku od 2000 roku. Sprawdzamy największe wzrosty i upadki.

Publikacja: 29.04.2018 10:53

Sprzedaż aut w Europie: VW i Jeep idą na rekord

Foto: VW Golf / fot. VW

Węgry, Chorwacja, Grecja i Rumunia w tych krajach Europy zanotowano największe, bo niemal 30 procentowe wzrosty sprzedaży względem pierwszego kwartału 2017 roku. W Polsce sprzedano od stycznia do marca 2018 roku o 11 procent więcej samochodów, czyli wg danych Jato Dynamics 139 878 aut.

Największe wzrosty (plus 20 procent względem pierwszego kwartału 2017) odnotowują segmenty klasy wyższej, auta luksusowe i SUV-y. Aż 55 procent samochodów kupionych w Europie w I kwartale 2018r. miała silniki benzynowe, 38 proc. – wysokoprężne, 23,4 proc. – alternatywne źródła napędu.

Co trzeci sprzedany w pierwszym kwartale 2018 roku na naszym kontynencie samochód to SUV.

Liderem europejskiego rynku jest Volkswagen – 463 246 sprzedanych aut co oznacza wzrost o 4,5 proc. Na drugim miejscu znalazł się Ford (298 974 sztuk, – 5,7 proc.), na trzecim Renault (285 926 egzemplarzy, 2,3 proc.). Z pierwszej dziesiątki firm tylko jeszcze dwie sprzedały więcej niż przez pierwszy kwartał rok temu – Peugeot (4. miejsce, + 9,2 proc.) i Skoda (10. miejsce, +11,5 proc.). Jednak najbardziej imponujący wzrost zaliczył Jeep, który sprzedał 41 009 samochodów co uplasowało go na 24 miejscu listy ze wzrostem sprzedaży o 52 proc.

""

Jeep zaliczył rekordowy wzrost sprzedaży / fot. FCA

moto.rp.pl

Najchętniej wybieranym modelem w Europie jest Volkswagen Golf, który zaliczył aż 15,8 proc. wzrostu sprzedaży (133 568 aut). Konkurencja jest daleko w tle. Drugie na liście Renault Clio wybrało 87 009 osób. Największe spadki sprzedaży należą do małych samochodów – Opel Corsa – minus 23,8 proc., Fiat Panda – minus 20,7 proc.. Jednak królem spadku jest niestety produkowana w Gliwicach Astra (minus 34,1 spadku). Z drugiej strony listy znalazł się Peugeot 3008 z 65,5 proc. wzrostu.

TOP25 NOWYCH AUT W EUROPIE WG MAREK I-III 2018
1. VOLKSWAGEN 463 246 +4,5%
2. FORD 298 974 -5,7%
3. RENAULT 285 926 -2,3%
4. PEUGEOT 269 214 +9,2%
5. OPEL/VAUXHALL 249 231 -9,3%
6. MERCEDES 228 996 -0,2%
7. BMW 212 463 -2,8%
8. AUDI 211 880 -3,3%
9. FIAT 200 558 -10,1%
10. SKODA 195 972 +11,5%
11. TOYOTA 195 731 +0,6%
12. CITROEN 166 249 +3,6%
13. NISSAN 159 023 -10,5%
14. HYUNDAI 144 059 +7,9%
15. KIA 133 709 +6,0%
16. DACIA 129 832 +16,5%
17. SEAT 118 585 +15,4%
18. VOLVO 80 546 +0,8%
19. SUZUKI 68 562 +5,8%
20. MAZDA 68 059 +5,3%
21. MINI 53 785 +3,6%
22. LAND ROVER 46 843 -11,9%
23. HONDA 44 783 +2,3%
24. JEEP 41 009 +52,0%
25. MITSUBISHI 35 549 +14,6%

""

65,5% wzrostu sprzedaży osiągnął Peugeot 3008.

moto.rp.pl

TOP25 NOWYCH AUT W EUROPIE WG MODELI I-III 2018
1. VOLKSWAGEN GOLF 133 568 +15,8%
2. RENAULT CLIO 87 009 -3,7%
3. FORD FIESTA 85 412 -6,4%
4. NISSAN QASHQAI 75 007 -0,8%
5. VOLKSWAGEN POLO 74 014 -11,7%
6. PEUGEOT 208 69 924 +3,7%
7. SKODA OCTAVIA 62 636 +6,0%
8. VOLKSWAGEN TIGUAN 62 533 -6,1%
9. FORD FOCUS 60 959 -5,2%
10. TOYOTA YARIS 60 274 +13,9%
11. CITROEN C3 59 930 +3,9%
12. OPEL CORSA 58 078 -23,8%
13. FIAT 500 56 063 +2,1%
14. RENAULT CAPTUR 55 059 -0,5%
15. PEUGEOT 3008 53 707 +65,5%
16. DACIA SANDERO 53 541 +11,3%
17. PEUGEOT 2008 50 117 -7,5%
18. SKODA FABIA 49 318 +5,0%
19. FIAT PANDA 46 869 -20,7%
20. DACIA DUSTER 46 571 +31,2%
21. FORD KUGA 46 420 +15,0%
22. OPEL ASTRA 46 239 -34,1%
23. VOLKSWAGEN PASSAT 44 687 +0,1%
24. PEUGEOT 308 41 894 -8,7%
25. MERCEDES KLASY C 41 211 -15,8%
źródło: JATO Dynamics

Węgry, Chorwacja, Grecja i Rumunia w tych krajach Europy zanotowano największe, bo niemal 30 procentowe wzrosty sprzedaży względem pierwszego kwartału 2017 roku. W Polsce sprzedano od stycznia do marca 2018 roku o 11 procent więcej samochodów, czyli wg danych Jato Dynamics 139 878 aut.

Największe wzrosty (plus 20 procent względem pierwszego kwartału 2017) odnotowują segmenty klasy wyższej, auta luksusowe i SUV-y. Aż 55 procent samochodów kupionych w Europie w I kwartale 2018r. miała silniki benzynowe, 38 proc. – wysokoprężne, 23,4 proc. – alternatywne źródła napędu.

Tu i Teraz
Prawie 5 tys. przekroczeń prędkości w miesiąc. Odcinkowy pomiar prędkości na S11
Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować