fot. AdobeStock

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 Widoma – Kraków. W przetargu wystartowało sześć firm i konsorcjów.

Warszawa | Sześć firm i konsorcjów ubiega się o kontynuację prac projektowania i budowy drogi ekspresowej S7. Najniższą ofertę złożył Intercor z Zawiercia, wyceniając pracę blisko 1,255 mld zł. Najdroższą przysłało konsorcjum firm Budimex i Strabag. Opiewa ona na ponad 1,813 mld zł. Budżet GDDKiA na to zadanie wynosi ponad 1,543 mld zł. GDDKiA podała, że teraz rozpoczyna się proces sprawdzania nadesłanych ofert.

CZYTAJ TAKŻE: GDDKiA nie chce Chińczyków na ekspresówce S1

Zestawienie ofert wszystkich wykonawców
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 1 254 606 159,54 zł
2. Konsorcjum: Gulermak (lider) i Mosty Łódź (partner) – 1 545 681 714,00 zł
3. Mirbud (lider) Kobylarnia (partner) – 1 666 999 999,99 zł,
4. Polaqua – 1 693 945 779,47 zł
5. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe (lider) i PORR (partner) – 1 696 101 725,00 zł
6. Konsorcjum: Budimex (lider) i Strabag (partner) – 1 813 635 000,00 zł

fot. AdobeStock

W ramach kontraktu powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3-kilometra z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Dodatkowo przebudowane zostaną obecne obiekty inżynieryjne, sieć dróg, infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Ponadto powstaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe oraz oświetlenie uliczne i infrastruktura techniczna. Dyrekcja przewiduje również budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

Zgodnie z harmonogramem i podziałem prac, podanym przez GDDKiA, droga jest podzielona na trzy odcinki. Termin zakończenia prac zakłada:
– Odcinek nr 1 (zamiejski) – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy
– Odcinek nr 2 (miejski) – 34 miesiące od zawarcia umowy
– Odcinek nr 3 Kocmyrzowska – 34 miesiące od uruchomienia opcji

fot. GDDKiA

CZYTAJ TAKŻE: GDDKiA szykuje 17 mld zł na budowę 350 km szybkich dróg

Wszyscy zainteresowani kontraktem, zadeklarowali zakończenie prac odcinka nr 2 o trzy miesiące wcześniej. Przetarg na realizację odcinka S7 Widoma – Kraków, został rozpisany po tym jak 4 grudnia 2020 roku, GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini). Wynikło to przez brak należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zdjęcie tygodnia: Ostatni Saab 9-3 wystawiony na sprzedaż

Oto ostatni zbudowany w Szwecji Saab 9-3. Wyjątkowy egzemplarz został wystawiony na aukcję. Dotknięta ...

Dla fanów motocykli BMW

BMW Inchcape Polska uruchomiło czasową strefę dla fanów jednośladów. W okresie od 20 maja ...

Wielkie zmiany w Kia. Także w Polsce

Jest nowe logo Kia. 15 stycznia zostanie ogłoszona nowa globalna strategia marki i jej ...

W samochodzie nadal musimy używać maseczki

Od soboty 30 maja, weszły w życie nowe przepisy sanitarne dotyczące zasłaniania nosa i ...

Pierwsze zdjęcia zupełnie nowego Opla Astry

Opel wprowadzi na rynek jesienią 2021 roku nową generację Astry. Kompaktowy model oparty jest ...

Nietrafione pomysły unijnych ekspertów

W Unii Europejskiej obowiązują najostrzejsze normy spalin na świecie, które wymusiły na producentach tylko ...