Sprzedaż marek premium w 2020 roku. Audi i Lexus na plusie

Jak podliczył IBMR Samar samochody marek premium zaliczyły w 2020 roku spadek sprzedaży o jedyne 4,63 proc. To jeden z najbardziej stabilnych segmentów w czasie pandemii. Niektóre marki sprzedały nawet więcej aut niż rok wcześniej.

Publikacja: 20.01.2021 00:02

Sprzedaż marek premium w 2020 roku. Audi i Lexus na plusie

Foto: moto.rp.pl

Rok 2019 był rekordowy, jeżeli chodzi o zakupy aut premium. Z tego względu wyniki uzyskane w pandemicznym 2020 roku są gorsze, ale nie aż takie złe. Jednym z nielicznych okresów, który mógł pod względem rejestracji dorównać rekordowemu 2019 był grudzień. Jednak mimo wzrostu o 28,80 proc. w stosunku do listopada 2020, nie udało się pobić rekordu z grudnia 2019 roku. Zabrakło 5,69 proc. W całym 2020 roku sprzedano 75 290 samochodów marek premium. Jest to wynik o 4,63 proc. gorszy niż w tym samym okresie 12 miesięcy wcześniej.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi RS6: Chcę mieć wszystko

""

Mercedes klasy A.

Foto: moto.rp.pl

Liderem polskiego rynku samochodów premium jest Mercedes. Koncern ze Stuttgartu zarejestrował 19 653 pojazdów, czyli o 6,74 proc. mniej niż w roku poprzedzającym. Warto podkreślić, że podany wynik nie uwzględnia takich pojazdów z oferty Mercedesa jak: Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter (ale uwzględnia Klasę V). Z całej gamy modelowej najlepiej sprzedała się Klasa A. Ten model zarejestrowano w liczbie 2808 szt. Drugim autem pod tym względem był GLC (2078 szt.), a następnie GLE (1953 szt.).

""

BMW X5.

Foto: moto.rp.pl

Drugą najpopularniejszą marką premium w Polsce jest BMW. Łącznie zarejestrowano 18 290 aut co jest o 11,64 proc. (2409 szt.) gorszym wynikiem niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami były: BMW serii 3 (3465 szt.), X3 (2262 sztuki) oraz BMW X5 (2241 egzemplarzy).

""

Audi S3 Sportback.

Foto: moto.rp.pl

Trzecie miejsce podium przypadło dla Audi, które zakończyło rok z wynikiem 15 602 sztuk. Jest to o 13,25 proc. (1825 szt.) więcej niż w 2019 roku. Znaczącą część sprzedaży marki z czterema pierścieniami w logo stanowił model Q5 (2902 szt.). Drugie było Q3 z 2216 rejestracjami, a trzecie miejsce zajął model A3 (2091 sztuk).

""

Volvo XC 40 / fot. Iven Bambot.

Foto: moto.rp.pl

W ubiegłym roku dobrze poszło też Volvo. Przez 12 miesięcy roku udało się jej sprzedać 10 926 pojazdów, czyli o 0,45 proc. mniej (49 szt.) niż w roku poprzednim. Liderem wśród modeli został XC60 (4533 szt.), tuż przed XC40 (2482 szt.). Trzecim najpopularniejszym samochodem było XC90 (1099 szt.).

""

Lexus NX.

Foto: moto.rp.pl

W zestawieniu najlepszych marek premium, dwie z nich mogą pochwalić się wzrostami w 2020 roku. Chodzi o Audi (+13,25 proc.) oraz o Lexusa (+12,57 proc.). Największy spadek zaliczył natomiast Jaguar (655 egz. -48,95 proc.). W liczbach bezwzględnych największa strata przypadła dla BMW (-2409 szt.), a najlepszą dynamiką wzrostu może pochwalić się Tesla (158 sztuk, +68,1 proc. r/r), która w rankingu uzyskała 11. pozycję.

CZYTAJ TAKŻE: Flota ratuje wyniki sprzedaży

""

Jaguar XE.

Foto: moto.rp.pl

Rok 2019 był rekordowy, jeżeli chodzi o zakupy aut premium. Z tego względu wyniki uzyskane w pandemicznym 2020 roku są gorsze, ale nie aż takie złe. Jednym z nielicznych okresów, który mógł pod względem rejestracji dorównać rekordowemu 2019 był grudzień. Jednak mimo wzrostu o 28,80 proc. w stosunku do listopada 2020, nie udało się pobić rekordu z grudnia 2019 roku. Zabrakło 5,69 proc. W całym 2020 roku sprzedano 75 290 samochodów marek premium. Jest to wynik o 4,63 proc. gorszy niż w tym samym okresie 12 miesięcy wcześniej.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem