Toyota zakończyła rok 2020 z konsekwentnym wzrostem sprzedaży aut użytkowych. Na przełomie kilku lat japońska marka stała się silnym graczem na rynku aut użytkowych.

Toyota Proace City, kompaktowy van oferowany zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Verso, zadebiutował w salonach na początku 2020 roku. Najnowszym potwierdzeniem dobrego przyjęcia tego modelu jest pierwsze miejsce w segmencie kombivanów, które w grudniu 2020 roku model Toyoty zajął po raz drugi z rzędu po równie dobrym wyniku w listopadzie. W ciągu całego roku zarejestrowano 2 855 egzemplarzy modelu Proace City. Zapewniło mu to 4. miejsce i 13,4 proc. udział w segmencie.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota zmodernizowała swoją największą limuzynę

Model Proace zakończył rok 2020 na czwartym miejscu wśród średniej wielkości vanów. Auto dostępne w trzech długościach nadwozia i odmianie dostawczej oraz osobowej Verso zanotował 1 863 rejestracji w ciągu 12 miesięcy, zwiększając udział w segmencie do 12,9 procent. Dobrze radzi sobie również Toyota Hilux, która jest drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce. W 2020 roku zarejestrowano 674 egzemplarze modelu, co stanowiło 21,8 procent wszystkich pick-upów, które trafiły do klientów w tym okresie.

Toyota ProAce City Verso.

Łącznie Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów użytkowych o 107 proc. rok do roku, do poziomu 5393 egzemplarzy. Udział marki w tej części rynku wyniósł w 2020 roku 7,1 proc.  – Pomimo bardzo trudnej sytuacji branży motoryzacyjnej w 2020 roku Toyota systematycznie realizuje swoją strategię rozwoju na rynku samochodów dostawczych. Bardzo dobre wyniki wszystkich dostawczych modeli naszej marki to efekt zarówno silnej oferty modelowej wspartej atrakcyjną gamą innowacyjnych systemów zabudowy, jak i konsekwentnej rozbudowy sieci sprzedaży Toyota Professional. W 2020 roku powstało 5 salonów nowej sieci, a w nadchodzących miesiącach i latach będą do nich dołączać kolejne. Salony Toyota Professional to ośrodki wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych oraz kompleksowej obsłudze firm, dostosowane do specyfiki współpracy z klientami flotowymi – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Toyota Hilux.

– Wysoki poziom rejestracji samochodów dostawczych w Polsce złożył się na sukces całej grupy Toyoty w Europie Centralnej. Toyota Central Europe uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich przedstawicielstw Toyoty w Europie, dostarczając klientom w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech łącznie 13 137 aut dostawczych, co stanowi niemal 20 procent wszystkich samochodów użytkowych naszej marki sprzedanych na kontynencie” – dodał Tomasz Suliga.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota wyceniła ładowaną z gniazdka RAV4

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ciężko będzie dokończyć Via Baltica

Po odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą - włoską firmą Impresa Pizzarotti do Generalnej ...

Nowe zasady testów zderzeniowych w NCAP

Euro NCAP jest jednym z głównych ośrodków testujących i oceniających bezpieczeństwo samochodów.  Teraz wprowadzone ...

Ostatni kraj na świecie zniósł zakaz prowadzenia samochodu przez kobiety

Arabia Saudyjska była jedynym krajem na świecie, w którym kobiety nie mogły jeździć samochodem. ...

Policja dzisiaj rozpoczyna wzmożone kontrole. Akcja „Roadpol Safety Days”

Policyjna akcja EDWARD, która od tego roku przybrała nazwę „Roadpol Safety Days”, odbędzie się ...

Autobus z napędem wodorowym Toyoty Mirai

Portugalski H2.City Gold to pierwszy produkowany w Europie autobus z napędem na ogniwa paliwowe ...

Nowe Suzuki Jimny na rynku wtórnym droższe niż w salonie

Suzuki Jimny czwartej generacji to fenomen, który chyba przerósł oczekiwania producenta. Popyt na mikroterenówkę ...