Toyota umocniła swoją pozycję na rynku aut użytkowych

Toyota zakończyła rok 2020 z konsekwentnym wzrostem sprzedaży aut użytkowych. Na przełomie kilku lat japońska marka stała się silnym graczem na rynku aut użytkowych.

Publikacja: 18.01.2021 00:22

Toyota umocniła swoją pozycję na rynku aut użytkowych

Foto: moto.rp.pl

Toyota Proace City, kompaktowy van oferowany zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Verso, zadebiutował w salonach na początku 2020 roku. Najnowszym potwierdzeniem dobrego przyjęcia tego modelu jest pierwsze miejsce w segmencie kombivanów, które w grudniu 2020 roku model Toyoty zajął po raz drugi z rzędu po równie dobrym wyniku w listopadzie. W ciągu całego roku zarejestrowano 2 855 egzemplarzy modelu Proace City. Zapewniło mu to 4. miejsce i 13,4 proc. udział w segmencie.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota zmodernizowała swoją największą limuzynę

Model Proace zakończył rok 2020 na czwartym miejscu wśród średniej wielkości vanów. Auto dostępne w trzech długościach nadwozia i odmianie dostawczej oraz osobowej Verso zanotował 1 863 rejestracji w ciągu 12 miesięcy, zwiększając udział w segmencie do 12,9 procent. Dobrze radzi sobie również Toyota Hilux, która jest drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce. W 2020 roku zarejestrowano 674 egzemplarze modelu, co stanowiło 21,8 procent wszystkich pick-upów, które trafiły do klientów w tym okresie.

""

Toyota ProAce City Verso.

Foto: moto.rp.pl

Łącznie Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów użytkowych o 107 proc. rok do roku, do poziomu 5393 egzemplarzy. Udział marki w tej części rynku wyniósł w 2020 roku 7,1 proc.  – Pomimo bardzo trudnej sytuacji branży motoryzacyjnej w 2020 roku Toyota systematycznie realizuje swoją strategię rozwoju na rynku samochodów dostawczych. Bardzo dobre wyniki wszystkich dostawczych modeli naszej marki to efekt zarówno silnej oferty modelowej wspartej atrakcyjną gamą innowacyjnych systemów zabudowy, jak i konsekwentnej rozbudowy sieci sprzedaży Toyota Professional. W 2020 roku powstało 5 salonów nowej sieci, a w nadchodzących miesiącach i latach będą do nich dołączać kolejne. Salony Toyota Professional to ośrodki wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych oraz kompleksowej obsłudze firm, dostosowane do specyfiki współpracy z klientami flotowymi – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

""

Toyota Hilux.

Foto: moto.rp.pl

– Wysoki poziom rejestracji samochodów dostawczych w Polsce złożył się na sukces całej grupy Toyoty w Europie Centralnej. Toyota Central Europe uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich przedstawicielstw Toyoty w Europie, dostarczając klientom w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech łącznie 13 137 aut dostawczych, co stanowi niemal 20 procent wszystkich samochodów użytkowych naszej marki sprzedanych na kontynencie” – dodał Tomasz Suliga.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota wyceniła ładowaną z gniazdka RAV4

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Tu i Teraz
Amerykanie wykupują niemieckie auta. BMW, VW i Porsche z dużymi wzrostami sprzedaży
Tu i Teraz
Audi wstrzymuje eksport do USA, Ferrari podnosi ceny o 10 procent
Tu i Teraz
Uwaga na drogach 9 kwietnia. Wzmożone kontrole prędkości w całej UE
Tu i Teraz
Land Rovery i Jaguary nie dla Amerykanów. Brytyjczycy wstrzymują eksport
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Stellantis zamyka na kilka tygodni fabrykę. Powód - brak silników spalinowych