To fragmenty budowanej trasy A1 pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Do ruchu maja być włączone: prawie 16 kilometrów odcinka Tuszyn – Piotrków Trybunalski Południe; niemal 17 kilometrów odcinka Kamieńsk – Radomsko oraz 7 kilometrów pomiędzy granicami województw łódzkiego i śląskiego. Docelowo mają tam być dostępne po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Planowane jest także oddanie odcinka innej, ważnej dla województwa śląskiego inwestycji – niemal 10-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S1.
CZYTAJ TAKŻE: Kilometr szybkiej drogi kosztuje 162 mln zł
Na terenie Warszawy komunikacje poprawi tunel na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy (S2 POW). Udostępnienie go kierowcom połączy obie części obwodnicy, poprawiając warunki podróży zarówno mieszkańcom stolicy i okolicznych miejscowości, jak i osobom przejeżdżającym przez Warszawę na linii wschód – zachód. Warunki jazdy poprawiać będą również nowe odcinki dróg ekspresowych. To m.in. fragmenty tras S3, S7, S19 (Via Carpatia) czy S61 (Via Baltica). Nie tylko usprawnią transport w granicach Polski, ale stanowić będą również ważne części tras o znaczeniu międzynarodowym. – Łączymy odcinki polskich dróg w spójną sieć komunikacyjną – zapowiada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Jeśli plany zostaną zrealizowane, przyszły rok pod względem udostępnionych nowych tras okaże się zdecydowanie lepszy od mijającego. Jak informuje GDDKiA, w 2020 r. włączono do ruchu niespełna 138 km. Dodatkowo udało się poprawić warunki jazdy na budowanej autostradzie A1. Na jednej gotowej jezdni zorganizowany został ruch dwoma pasami w obu kierunkach na 12 km odcinka Tuszyn – Piotrków Trybunalski; na 17 km odcinka Kamieńsk – Radomsko; na 17 km od Częstochowy do granicy z województwem łódzkim oraz na 7 km od granicy województwa łódzkiego do Radomska.