Cupra rozpoczęła produkcję pierwszego własnego modelu

Cupra oficjalnie rozpoczęła produkcję nowego modelu Formentor. To pierwszy autorski model tej submarki Seata. Przy tej okazji Wayne Griffiths przybliżył plany rozwoju i założenia finansowe marki na przyszłość. Hiszpańska firma zamierza uzyskać ponaddwukrotny wzrost sprzedaży modeli z logo Cupry.

Publikacja: 04.10.2020 22:31

Cupra rozpoczęła produkcję pierwszego własnego modelu

Foto: Cupra Formentor.

Cupra opisuje nowy model jako crossovera łączącego technologię z dynamicznym designem. Premierowa edycja samochodu ma pod maską spalinowy silnik o mocy 310 KM, a od 2021 roku gama napędów rozszerzy się w sumie do siedmiu wariantów, w tym hybrydy typu plug-in. – Formentor jest ważnym krokiem dla Cupry. To pierwszy całkowicie autorski model, który pomoże w rozwoju i popularyzacji marki. Dzięki premierze nowego modelu zamierzamy uzyskać lepsze wyniki niż pierwotnie zakładaliśmy i odnotować ponaddwukrotny wzrost sprzedaży. Formentor będzie stanowił 10 proc. wszystkich egzemplarzy produkowanych w zakładach w Martorell, które wraz z rozpoczęciem produkcji nowego modelu powróciły do pełnego wymiaru pracy. – zaznaczył Wayne Griffiths, CEO Cupry i nowo wybrany prezes Seata.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Wayne Grifitth, prezes marki Cupra: Mamy czym zaskoczyć rynek

""

Cupra Formentor.

moto.rp.pl

Przedstawiciele marki określają Formentora jako fundament strategii globalizacji Cupry. Producent zakłada pozytywny wpływ modelu na ugruntowanie pozycji marki na najszybciej elektryzujących się rynkach moto w Europie, takich jak Norwegia. Oferta Formentora zostanie również skierowana na priorytetowe rynki latynoamerykańskie, turecki oraz izraelski. Rozwój marki jest silnie powiązany z trendem elektryfikacji. Jeszcze w tym roku do dostępnych modeli Cupry dołączy Leon w hybrydowej wersji plug-in, z kolei hybrydowa Cupra Formentor trafi do sprzedaży na początku 2021 roku. Również w przyszłym roku rozpocznie się produkcja Cupry el-Borna, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu marki.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Cupra Leon. Wiara w sportowego ducha

Przedstawiciele Cupry zakładają, że po wprowadzeniu na rynek wszystkich planowanych wersji modelowych obroty marki przekroczą miliard euro. Pomóc ma w tym dynamicznie rozwijająca się sieć sprzedaży marki. Podczas otwarcia pierwszego europejskiego salonu marki w Hamburgu Wayne Griffiths zapowiedział innowacyjny format miejsc, wykraczający poza tradycyjne dealerskie salony. Do końca 2020 roku marka chce w skali globalnej pozyskać niemal 520 specjalistów oraz 600 dedykowanych Cupra Masterów.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Cupra opisuje nowy model jako crossovera łączącego technologię z dynamicznym designem. Premierowa edycja samochodu ma pod maską spalinowy silnik o mocy 310 KM, a od 2021 roku gama napędów rozszerzy się w sumie do siedmiu wariantów, w tym hybrydy typu plug-in. – Formentor jest ważnym krokiem dla Cupry. To pierwszy całkowicie autorski model, który pomoże w rozwoju i popularyzacji marki. Dzięki premierze nowego modelu zamierzamy uzyskać lepsze wyniki niż pierwotnie zakładaliśmy i odnotować ponaddwukrotny wzrost sprzedaży. Formentor będzie stanowił 10 proc. wszystkich egzemplarzy produkowanych w zakładach w Martorell, które wraz z rozpoczęciem produkcji nowego modelu powróciły do pełnego wymiaru pracy. – zaznaczył Wayne Griffiths, CEO Cupry i nowo wybrany prezes Seata.

Tu i Teraz
Orlen obniży ceny paliw na majówkę. Promocja tylko dla wybranych klientów
Tu i Teraz
Rolnicy protestują. Na 24 godziny zablokowali trasę S3
Tu i Teraz
Budowa trasy S1 opóźni się o ponad 7 miesięcy. Archeologiczne odkrycie na budowie
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł