Cupra Formentor.

Cupra oficjalnie rozpoczęła produkcję nowego modelu Formentor. To pierwszy autorski model tej submarki Seata. Przy tej okazji Wayne Griffiths przybliżył plany rozwoju i założenia finansowe marki na przyszłość. Hiszpańska firma zamierza uzyskać ponaddwukrotny wzrost sprzedaży modeli z logo Cupry.

Cupra opisuje nowy model jako crossovera łączącego technologię z dynamicznym designem. Premierowa edycja samochodu ma pod maską spalinowy silnik o mocy 310 KM, a od 2021 roku gama napędów rozszerzy się w sumie do siedmiu wariantów, w tym hybrydy typu plug-in. – Formentor jest ważnym krokiem dla Cupry. To pierwszy całkowicie autorski model, który pomoże w rozwoju i popularyzacji marki. Dzięki premierze nowego modelu zamierzamy uzyskać lepsze wyniki niż pierwotnie zakładaliśmy i odnotować ponaddwukrotny wzrost sprzedaży. Formentor będzie stanowił 10 proc. wszystkich egzemplarzy produkowanych w zakładach w Martorell, które wraz z rozpoczęciem produkcji nowego modelu powróciły do pełnego wymiaru pracy. – zaznaczył Wayne Griffiths, CEO Cupry i nowo wybrany prezes Seata.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Wayne Grifitth, prezes marki Cupra: Mamy czym zaskoczyć rynek

Cupra Formentor.

Przedstawiciele marki określają Formentora jako fundament strategii globalizacji Cupry. Producent zakłada pozytywny wpływ modelu na ugruntowanie pozycji marki na najszybciej elektryzujących się rynkach moto w Europie, takich jak Norwegia. Oferta Formentora zostanie również skierowana na priorytetowe rynki latynoamerykańskie, turecki oraz izraelski. Rozwój marki jest silnie powiązany z trendem elektryfikacji. Jeszcze w tym roku do dostępnych modeli Cupry dołączy Leon w hybrydowej wersji plug-in, z kolei hybrydowa Cupra Formentor trafi do sprzedaży na początku 2021 roku. Również w przyszłym roku rozpocznie się produkcja Cupry el-Borna, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu marki.

CZYTAJ TAKŻE: Cupra Leon. Wiara w sportowego ducha

Przedstawiciele Cupry zakładają, że po wprowadzeniu na rynek wszystkich planowanych wersji modelowych obroty marki przekroczą miliard euro. Pomóc ma w tym dynamicznie rozwijająca się sieć sprzedaży marki. Podczas otwarcia pierwszego europejskiego salonu marki w Hamburgu Wayne Griffiths zapowiedział innowacyjny format miejsc, wykraczający poza tradycyjne dealerskie salony. Do końca 2020 roku marka chce w skali globalnej pozyskać niemal 520 specjalistów oraz 600 dedykowanych Cupra Masterów.

Mogą Ci się również spodobać

Emil: Pies, który pomógł zaprojektować Forda Focusa

Co trzeci kierowca posiadający psa naraża na niebezpieczeństwo siebie, swoich pasażerów i innych użytkowników ...

Suzuki przedłuża sponsoring polskiej koszykówki

Suzuki Motor Poland i Polski Związek Koszykówki oraz Polska Liga Koszykówki podpisały nową, dwuletnią ...

Fabryka PSA w Tychach uruchamia trzecią zmianę produkcyjną

Zakład Groupe PSA w Tychach uruchomił trzecią zmianę produkcyjną. Fabryka prowadzi, od stycznia 2019 ...

200 mld zł poszło już na polskie drogi

W tym tygodniu podpisana zostanie umowa na dokończenie autostradowej obwodnicy Częstochowy – poinformowało w ...

Ghosn usunięty z Nissana, co dalej z aliansem?

Rada nadzorcza Nissana zdymisjonowała po ponad czterogodzinnym posiedzeniu swojego szefa, Carlosa Ghosna — jako ...

Ładowarek w Polsce ciągle za mało

W końcu 2018 r. liczba punktów ładowania aut elektrycznych wzrosła do 845. Infrastruktura się ...