Cupra Leon: Wiara w sportowego ducha

Seat rozwija swoją markę Cupra. Otwarcie pierwszego Cupra Studio zbiegło się z z oficjalną premierą czterech nowych modeli – dwóch wersji modelu Cupra Leon, pierwszego elektrycznego samochodu wyścigowego Cupra e-Racer oraz wyczynowego Cupra Leon Competición.

Publikacja: 21.02.2020 11:12

Cupra Leon: Wiara w sportowego ducha

Foto: moto.rp.pl

Otwarcie nowej siedziby Cupry w Martorell pod Barceloną miało miejsce dokładnie w drugą rocznicę powstania marki. Na hucznej premierze był ekstrawagancko i dość nietypowo, jak na branżę zesztywniałych bossów firm motoryzacyjnych prezentujący się szef marki Cupra – Wayne Grifitth, pojawił się też bramkarz FC Barcelony Marc-André ter Stegen, który stał się globalnym ambasadorem marki. Cupra jako marka ma się rozwijać i dowodem ma na to być nowy Leon, który jest pierwszym modelem nowej marki z napędem hybrydowym typu plug-in.

""

Wayne Grifitth, szef marki Cupra.

Foto: moto.rp.pl

Seat Leon w wersji CUPRA w ciągu ostatnich czterech lat sprzedał się w ilości 44 000 egzemplarzy. Nowy Leon w swojej najmocniejszej odmianie będzie dostępny wyłącznie pod marką Cupra. Hatchback i Sportstourer (kombi) pojawi się z silnikiem benzynowym i hybrydowym plug-in w trzech opcjach mocy: 245, 300 i 310 KM. Wariant PHEV to połączenie turbodoładowanego silnika 1,4 l z jednostką elektryczną o łącznej mocy 245 KM. Elektryczny zasięg będzie na poziomie 60 km, naładowanie 13 kW baterii od stanu zerowego potrwa maksymalnie 6 godzin z gniazdka lub 3,5 godziny z Wallboxa. 300 konny model z silnikiem 2.0 TSI oferowany będzie w wersji 5-drzwiowej i kombi z napędem na przednią oś. Najmocniejsza odmiana – 310 KM – trafi, nie wiedzieć czemu tylko do Sportstourera. Tylko ten wariant otrzyma napęd na obie osie. Cupra Leon ma pojawić się w sprzedaży w ostatnim kwartale 2020.

Cupra jako młoda marka dopiero się rozwija. Zamknęła 2019 rok z wynikiem 24 700 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 71,8 procent. Nowa siedziba kosztowała 5,3 mln euro, ma powierzchnię 2400 m² oraz warsztat samochodów wyścigowych Cupra Racing Factory. W nowych przestrzeniach pracować będzie około 200 specjalistów. – Decyzja o wyodrębnieniu Cupry i stworzeniu nowej marki motoryzacyjnej okazała się bardzo trafna – stwierdził podczas konferencji prasowej Carsten Isensee, pełniący obowiązki Prezesa Seata SA. – W krótkim czasie Cupra stała się naszą najbardziej dochodową jednostką biznesową. Daje Seatowi szansę produkowania bardziej zyskownych aut i dotarcia do nowych klientów. Dzięki zróżnicowanym zasobom i rozszerzonej bazie operacyjnej, dwie marki pozwalają nam rozwijać się szybciej. Zależy nam na wzmocnieniu Cupry, stąd decyzja o wybudowaniu jej własnej siedziby – dodał Carsten Isensee.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

– Wyniki osiągnięte w ciągu dwóch ostatnich lat, czyli prawie 40 000 sprzedanych samochodów, dowodzą potencjału Cupry. Marka rozwija się szybciej, niż zakładaliśmy. Z tym większym entuzjazmem wkraczamy w nową fazę, w której udowodnimy, że sportowe auta mogą być elektryczne. Wierzymy, że premiera dwóch naszych modeli, Cupra Leon i Cupra Formentor, pozwoli nam osiągnąć nasz pierwotny cel: podwojenie sprzedaży w ciągu 2-4 lat – powiedział dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffiths. Griffiths wyjawił także, że wersja produkcyjna modelu Cupry Formentor zostanie zaprezentowana podczas tegorocznych targów w Genewie. Premierę handlową pojazdu zaplanowano na drugą połowę roku.

Rozmowa moto.rp.pl: Wayne Grifitth, prezes marki Cupra: Mamy czym zaskoczyć rynek

""

Cupra Formentor.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Formentor.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon Sportstourer.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon Sportstourer.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon Sportstourer.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon Competicion.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra Leon Competicion.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra e-Racer.

Foto: moto.rp.pl

""

Cupra e-Racer.

Foto: moto.rp.pl

Otwarcie nowej siedziby Cupry w Martorell pod Barceloną miało miejsce dokładnie w drugą rocznicę powstania marki. Na hucznej premierze był ekstrawagancko i dość nietypowo, jak na branżę zesztywniałych bossów firm motoryzacyjnych prezentujący się szef marki Cupra – Wayne Grifitth, pojawił się też bramkarz FC Barcelony Marc-André ter Stegen, który stał się globalnym ambasadorem marki. Cupra jako marka ma się rozwijać i dowodem ma na to być nowy Leon, który jest pierwszym modelem nowej marki z napędem hybrydowym typu plug-in.

Pozostało 86% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy