Przetarg, o którym poinformowała GDDKiA w najbliższych dniach zostanie opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Chodzi dokładniej o fragment drogi, najbardziej wysunięty na południe, graniczący z województwem mazowieckim. Dwupasmowy odcinek z pasami awaryjnymi, między Malewicami a Chlebczynem, ma stanowić obwodnicę Siemiatycz od zachodniej strony miasta. W ramach tej inwestycji powstaną: estakada o długości 660 metrów nad doliną rzeki Bug oraz dwa węzły drogowe. Pierwszy z nich – Siemiatycze Północ – stanowić ma skrzyżowanie z drogą wojewódzką 690, a drugi – Siemiatycze Południe – będzie bezkolizyjnym zjazdem na drogę krajową DK62 w stronę Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
CZYTAJ TAKŻE: Autostrada tańsza od drogi ekspresowej
Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez GDDKiA, firmy zainteresowane przetargiem mogą zgłaszać swoje oferty do 9 listopada tego roku. Z kolei umowa („projektuj i buduj”) ma zostać zawarta w pierwszym kwartale 2021 roku. Zgodnie z założeniami Dyrekcji, zezwolenie na realizację tej inwestycji ma zostać wydane na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2022 roku. Droga określana jako Via Carpatia, jest ważna choćby w znaczeniu cywilizacyjnym.
Via Carpatia budowana jest już na Podkarpaciu oraz Lubelszczyźnie, a przejazd całą tą trasą z północy na południe kraju ma być możliwy do 2025-2026 roku – podał tvn24.pl. GDDKiA w Białymstoku podsumowała, że inwestycje związane z drogą S19 w Podlaskiem składają się obecnie z dziewięciu przetargów na projekt i budowę poszczególnych odcinków o łącznej długości 134 km. W październiku ma zostać ogłoszony ostatni z przetargów na 16-kilometrowy fragment Boćki-Malewice.