Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku ogłasza przetarg na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19, stanowiącej kontynuację Via Carpatia. Chodzi o 25-kilometrowy fragment między Malewicami a Chlebczynem.
Przetarg, o którym poinformowała GDDKiA w najbliższych dniach zostanie opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Chodzi dokładniej o fragment drogi, najbardziej wysunięty na południe, graniczący z województwem mazowieckim. Dwupasmowy odcinek z pasami awaryjnymi, między Malewicami a Chlebczynem, ma stanowić obwodnicę Siemiatycz od zachodniej strony miasta. W ramach tej inwestycji powstaną: estakada o długości 660 metrów nad doliną rzeki Bug oraz dwa węzły drogowe. Pierwszy z nich – Siemiatycze Północ – stanowić ma skrzyżowanie z drogą wojewódzką 690, a drugi – Siemiatycze Południe – będzie bezkolizyjnym zjazdem na drogę krajową DK62 w stronę Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
CZYTAJ TAKŻE: Autostrada tańsza od drogi ekspresowej
Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez GDDKiA, firmy zainteresowane przetargiem mogą zgłaszać swoje oferty do 9 listopada tego roku. Z kolei umowa („projektuj i buduj”) ma zostać zawarta w pierwszym kwartale 2021 roku. Zgodnie z założeniami Dyrekcji, zezwolenie na realizację tej inwestycji ma zostać wydane na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2022 roku. Droga określana jako Via Carpatia, jest ważna choćby w znaczeniu cywilizacyjnym.
Via Carpatia budowana jest już na Podkarpaciu oraz Lubelszczyźnie, a przejazd całą tą trasą z północy na południe kraju ma być możliwy do 2025-2026 roku – podał tvn24.pl. GDDKiA w Białymstoku podsumowała, że inwestycje związane z drogą S19 w Podlaskiem składają się obecnie z dziewięciu przetargów na projekt i budowę poszczególnych odcinków o łącznej długości 134 km. W październiku ma zostać ogłoszony ostatni z przetargów na 16-kilometrowy fragment Boćki-Malewice.
CZYTAJ TAKŻE: Potaniała budowa dróg. GDDKiA zaskoczona
Via Carpatia połączy docelowo północ Europy z południem. W Polsce szklak będzie miał długość ponad 700 km. Będzie przebiegał przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Po ukończeniu budowy wyznaczy nowy szlak transportowy na mapie Europy, biegnący wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.