fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku ogłasza przetarg na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19, stanowiącej kontynuację Via Carpatia. Chodzi o 25-kilometrowy fragment między Malewicami a Chlebczynem.

Przetarg, o którym poinformowała GDDKiA w najbliższych dniach zostanie opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Chodzi dokładniej o fragment drogi, najbardziej wysunięty na południe, graniczący z województwem mazowieckim. Dwupasmowy odcinek z pasami awaryjnymi, między Malewicami a Chlebczynem, ma stanowić obwodnicę Siemiatycz od zachodniej strony miasta. W ramach tej inwestycji powstaną: estakada o długości 660 metrów nad doliną rzeki Bug oraz dwa węzły drogowe. Pierwszy z nich – Siemiatycze Północ – stanowić ma skrzyżowanie z drogą wojewódzką 690, a drugi – Siemiatycze Południe – będzie bezkolizyjnym zjazdem na drogę krajową DK62 w stronę Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

CZYTAJ TAKŻE: Autostrada tańsza od drogi ekspresowej

Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez GDDKiA, firmy zainteresowane przetargiem mogą zgłaszać swoje oferty do 9 listopada tego roku. Z kolei umowa („projektuj i buduj”) ma zostać zawarta w pierwszym kwartale 2021 roku. Zgodnie z założeniami Dyrekcji, zezwolenie na realizację tej inwestycji ma zostać wydane na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2022 roku. Droga określana jako Via Carpatia, jest ważna choćby w znaczeniu cywilizacyjnym.

Via Carpatia budowana jest już na Podkarpaciu oraz Lubelszczyźnie, a przejazd całą tą trasą z północy na południe kraju ma być możliwy do 2025-2026 roku – podał tvn24.pl. GDDKiA w Białymstoku podsumowała, że inwestycje związane z drogą S19 w Podlaskiem składają się obecnie z dziewięciu przetargów na projekt i budowę poszczególnych odcinków o łącznej długości 134 km. W październiku ma zostać ogłoszony ostatni z przetargów na 16-kilometrowy fragment Boćki-Malewice.

CZYTAJ TAKŻE: Potaniała budowa dróg. GDDKiA zaskoczona

Via Carpatia połączy docelowo północ Europy z południem. W Polsce szklak będzie miał długość ponad 700 km. Będzie przebiegał przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Po ukończeniu budowy wyznaczy nowy szlak transportowy na mapie Europy, biegnący wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec z impulsywnymi twittami Elona Muska

Koniec z emocjonalnymi i impulsywnymi Twitterze Elona Muska. Od teraz wszystkie jego wpisy będą zatwierdzane ...

Śmiertelny początek wakacji. Już 36 ofiar

To nie jest dobry początek wakacji. Jak informuje policja na interaktywnej mapie wypadków śmiertelnych ...

Trzy scenariusze dla rynku motoryzacyjnego w Polsce

Czy przez koronawirus i duży spadek popytu na samochody osobowe możemy liczyć na to, ...

Nowy Opel Vivaro

Jest nowe auto dla fabryki Opla w Gliwicach

Grupa PSA rozpocznie produkcję dużych samochodów dostawczych w fabryce Gliwicach z końcem 2021 roku ...

Chińczycy wybrani do budowy autostrady A2

Chińczycy znowu zaczynają się rozpychać na budowach dróg w Polsce. Teraz będą budować autostradę ...

Autokomisy pod lupą skarbówki

Od wczoraj wielkopolski oddział Izby Administracji Skarbowej przeprowadza masowe kontrole autokomisów na terenie całego ...