Salon samochodowy w Pekinie. Chińczycy dotrzymali słowa

W kwietniu 2020, kiedy było już oczywiste, że pandemia koronawirusa, to bardzo poważna sprawa, Chińczycy poinformowali, że przesuwają Międzynarodowy Salon Samochodowy w Pekinie z kwietnia na wrzesień. I dotrzymali słowa.

Publikacja: 23.08.2020 14:24

Salon samochodowy w Pekinie. Chińczycy dotrzymali słowa

Foto: moto.rp.pl

Pekińska Rada Promocji Handlu Międzynarodowego właśnie poinformowała, że największy w tym kraju salon samochodowy odbędzie się w dniach 26 września- do 5 października. Dni prasowe zostały zaplanowane na 26-27 września. Teraz organizatorzy przekonują, że impreza odbędzie się z rygorystycznie przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa sanitarnego tak dla zwiedzających, jak i dla wystawców. Na razie jednak nie wiadomo, czy zostaną tam wprowadzone ograniczenia dotyczące liczby tak samych wystawców, jak i wystawców.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności

Chiny nie ogłosiły się jeszcze krajem wolnym od koronawirusa . Mimo, że liczba nowych zachorowań w tym kraju jest bardzo ograniczona ( w prawie 30 mln. Pekinie w czerwcu odnotowano 335 nowych zakażeń COVID-19), to jednak w innych miastach pojawiają się nadal nowe, niewielkie ogniska wirusa. Dzisiaj – jak zapewniają władze – w Pekinie nie ma już chorych na COVID-19, a wszyscy wcześniej zarażeni wyszli ze szpitali. Stąd właśnie zgoda władz na organizację motoryzacyjnej wystawy.

""

moto.rp.pl

Chiny są dzisiaj największym rynkiem samochodowym na świecie (sprzedaż w 2019 wyniosła 22,3 mln aut) i są też pierwszym, gdzie liczba chętnych na kupno nowych pojazdów znów rośnie. Z tego powodu właśnie odbywające się naprzemiennie targi samochodowe w Pekinie i Szanghaju cieszą się ogromnym zainteresowanie. Zazwyczaj zwiedza je 800-900 tys. osób, w tym ponad 5 tys. cudzoziemców.

CZYTAJ TAKŻE: Targi IAA przenoszą się z Frankfurtu do Monachium

Pekińska wystawa samochodowa będzie jedynym świętem motoryzacji w tym roku. Odwołane w marcu targi w Genewie, wiodące w tej branży wiadomo, że zostały zawieszone przynajmniej na 2 lata i być może pojawią się w kalendarzu imprez na 2022 rok. Północnoamerykański Międzynarodowy Salon Samochodowy Salon Samochodowy w Detroit został przeniesiony z początku stycznia na czerwiec. Następna impreza zaplanowana jest na 11- 26 czerwca 2021, ale już teraz organizatorzy przyznają, że zainteresowanie udziałem, zwłaszcza z zagranicy, jest śladowe. Salon paryski , odbywający się przemiennie z wystawą we Frankfurcie, miał się odbyć na przełomie września i października 2020 został odwołany. Zaś do Frankfurtu światowe premiery samochodowe już nie wrócą, bo salon został przeniesiony do Monachium.

""

moto.rp.pl

Stolica Bawarii wygrała tutaj w konkurencji z z Berlinem i Hamburgiem. Decyzja wyprowadzki o wyprowadzce została podjęta przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (FDA), ponieważ targi frankfurckie właściwie już się wygaszały, a Bawaria nadal jest centrum produkcyjnym niemieckich samochodów. Swoje fabryki mają tutaj m.in. BMW czy Audi. Nie mówiąc o tym, że to Monachium właśnie jest silnym ośrodkiem niemieckiej innowacyjności. Na razie jednak nie została jeszcze podana data monachijskiej imprezy.Wątpliwe jednak, aby był to wrzesień- październik z powodu odbywającego się w tych miesiącach święta piwa – Oktoberfest.

Pekińska Rada Promocji Handlu Międzynarodowego właśnie poinformowała, że największy w tym kraju salon samochodowy odbędzie się w dniach 26 września- do 5 października. Dni prasowe zostały zaplanowane na 26-27 września. Teraz organizatorzy przekonują, że impreza odbędzie się z rygorystycznie przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa sanitarnego tak dla zwiedzających, jak i dla wystawców. Na razie jednak nie wiadomo, czy zostaną tam wprowadzone ograniczenia dotyczące liczby tak samych wystawców, jak i wystawców.

Pozostało 83% artykułu
Tu i Teraz
Orlen obniży ceny paliw na majówkę. Promocja tylko dla wybranych klientów
Tu i Teraz
Rolnicy protestują. Na 24 godziny zablokowali trasę S3
Tu i Teraz
Budowa trasy S1 opóźni się o ponad 7 miesięcy. Archeologiczne odkrycie na budowie
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł