Niemieccy kierowcy są przyzwyczajeni do dużych prędkości. Autobahny to najdłuższa sieć dróg na świecie pozbawionych limitu prędkości. Tak więc jeśli ktoś może oficjalnie narzekać na jakiekolwiek ograniczenia prędkości narzucone przez producentów aut to właśnie Niemcy. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu Autoscout24 wynika, że większość niemieckich kierowców opowiada się za dobrowolnym zmniejszeniem prędkości nowych samochodach. 60 procent ankietowanych opowiedziało się za pomysłem Volvo i ograniczeniem prędkości do 180 km/h. Pozostali uczestnicy ankiety, czyli 40 procent było przeciwnym takiemu rozwiązaniu.
CZYTAJ TAKŻE: Volvo XC100: Największy SUV Szwedów już w 2023
Co drugi zwolennik ograniczenia uważa, że zwiększy to bezpieczeństwo na drodze, a jedna trzecia ma nadzieję na niższą emisję CO2. Za to jeden na pięciu krytykujących takie rozwiązanie sądzi, że narzucanie limitu prędkości przez markę motoryzacyjną jest absurdalne, dopóki w Niemczech nie ma oficjalnego ograniczenia prędkości. 20 procent z grupy przeciwników uważa też, że ogranicznik prędkości użyty w Volvo nie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ani ochrony środowiska.
Wszystkie modele Volvo, które od teraz zostają zamówione mają wbudowane ograniczenie prędkości do 180 km/h. Pierwsze egzemplarze takich aut trafiają właśnie na polski rynek. Skoro Niemcy, którzy legalnie mogą poruszać się „ile fabryka dała” są w większości za ustanowieniem takiego ograniczenia prędkości, to tym bardziej nie powinno to przeszkadzać kierowcom w krajach, w których obowiązuje limit prędkości. Tak jednak nie jest i temat, chociażby w Polsce, budzi burzliwą dyskusję.