Niemcy nadal boją się samochodów elektrycznych

Pomimo programu dopłat do elektrycznych samochodów większość niemieckich kierowców nadal uważa wysoką cenę i małą przydatność przy dłuższych podróżach za główne wady e-samochodu. Ta ocena niekoniecznie ma związek z rzeczywistością.

Publikacja: 05.07.2020 20:54

Niemcy nadal boją się samochodów elektrycznych

Foto: moto.rp.pl

Wielu Niemców nadal uważa samochód elektryczny za zbyt drogi i nieodpowiedni do codziennego użytku. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację rzeczoznawców KÜS, w których 71 procent ankietowanych podało wysoką cenę jako argument powstrzymujących ich przed kupnem pojazdu elektrycznego. Drugim najczęściej przytaczanym powodem przeciw autom elektrycznym jest niewystarczający zasięg.

CZYTAJ TAKŻE: Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

""

Elektryczny Mini Cooper SE.

Foto: moto.rp.pl

Jak widać na tym przykładzie stereotypy powtarzane o samochodach elektrycznych zakorzenione są nawet w tak bardzo motoryzacyjnym społeczeństwie jak Niemcy. Faktem jest, że pojemność akumulatorów i zasięg, który potrafi pokonać samochód elektryczny w ostatnich latach znacznie wzrósł. Według danych firmy doradczej Jato w 2015 roku auta elektryczne miały średni zasięg około 160 km. W 2019 r. średni dystans na jednym ładowaniu to około 370 km. Jednocześnie spadły ceny elektryków, które wspierane w Niemczech premią środowiskową kształtują się na poziomie modeli z silnikami spalinowymi. Po tym badaniu widać jak wiele pracy informacyjnej i dotarcia do klientów będą musiały włożyć koncerny samochodowe. Jak na razie przeciętny Kowalski czy Muller wie o elektrykach tyle co nic.

CZYTAJ TAKŻE: Ruszyły dotacje na elektryki. Lista modeli, na które otrzymasz wsparcie

""

Nissan Leaf e-plus.

Foto: moto.rp.pl

Wielu Niemców nadal uważa samochód elektryczny za zbyt drogi i nieodpowiedni do codziennego użytku. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację rzeczoznawców KÜS, w których 71 procent ankietowanych podało wysoką cenę jako argument powstrzymujących ich przed kupnem pojazdu elektrycznego. Drugim najczęściej przytaczanym powodem przeciw autom elektrycznym jest niewystarczający zasięg.

CZYTAJ TAKŻE: Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy