Amerykańscy specjaliści dowiedli, że jeżdżąc kabrioletem nie musisz się czuć mniej bezpiecznie niż w samochodzie ze sztywnym dachem. W kilku przypadkach jazda z otwartym dachem jest nawet bezpieczniejsza.

Kabriolety są równie bezpieczne co ich zamknięte odpowiedniki coupe. Tak wykazała analiza przeprowadzona przez amerykański instytut badawczy ds. ubezpieczeń IIHS, w którym nie stwierdzono zwiększonego ryzyka podczas jazdy w otwartym dachem. W tym celu naukowcy ocenili dane dotyczące wypadków drogowych z ofiarami śmiertelnymi lub obrażeniami pochodzące z lat 2014–2018.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe Porsche 911 Targa. Lato może się rozpocząć

Jaguar F-Type Cabrio.

Analiza wykazała nawet, że ryzyko wypadku w kabriolecie jest o sześć procent niższe niż w coupe. Naukowcy przypisują te dane charakterowi otwartego nadwozia, które zachęca do spokojnej, rekreacyjnej jazdy. Specjaliści z IIHS zwracają jednak uwagę, że również z powodu otwartej konstrukcji kabrioletu podczas wypadku istnieje większe ryzyko wyrzucenia kierowcy i pasażerów z samochodu. Z zebranych danych 21 procent osób poniosło śmierć w kabriolecie właśnie w ten sposób, kiedy w modelach coupe było to 17 procent ofiar.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Coupe i kabriolety w dół, ale Mustang w górę!

Jaguar F-Type Coupe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Stolicą unijnej motoryzacji jest Luksemburg

Największa w UE liczba samochodów osobowych jeździ w Niemczech, najstarszymi autami poruszają się Litwini, ...

Liderem Mercedes, na końcu Fiat i Dacia – najnowszy raport niezawodności TUV

Trzy marki, w dodatku niemieckie, uplasowały się na podium najnowszego raportu TUV dotyczącego niezawodności ...

Niemcy ratują Anglików, a Amerykanie Japończyków

Znów pojawiła się dyskusja na temat jednotorowego rozwoju aut elektrycznych. Czy to ślepa uliczka ...

Jaguar Land Rover otworzy w Polsce własne przedstawicielstwo

Jaguar Land Rover wypowiedział umowę importerowi - grupie British Automotive Holding. Brytyjczycy zamierzają utworzyć ...

Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar

Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru: Napędy alternatywne potrzebują wsparcia państwa

Ekologizacja transportu już postępuje, choć może nie tak szybko, jakbyśmy wszyscy sobie tego życzyli ...