Według starszych pokoleń kierowców auto powinno być przede wszystkim praktyczne i niezawodne. Młodsi wolą za to, by było wygodne i… dobrze brzmiało.

Europejski Fundusz Leasingowy przyjrzał się perspektywom czterech pokoleń Polaków: Baby Boomers (osoby w wieku 55+), X (dzisiejsi 40- i 50-latkowie), Y (millenialsi, urodzeni pomiędzy 1981 a 1995 rokiem) i Z (dzisiejsi 20-latkowie). Jak pokazuje raport z badania, starsze pokolenia kierowców przy zakupie samochodu zwracają uwagę przede wszystkim na niezawodność oraz koszty utrzymania. Dla młodszych częściej mają za to znaczenie estetyka, moc silnika oraz komfort. Niezależnie od wieku, priorytetem jest jednak dla Polaków bezpieczeństwo.

CZYTAJ TAKŻE: Na których ubezpieczycieli Polacy skarżyli się najczęściej?

Wyraźne różnice międzypokoleniowe widać również przy preferencjach dotyczących dodatkowego wyposażenia. Pokolenia X oraz Baby Boomers z reguły podejmują praktyczne decyzje: wybierają pokładową nawigację czy dodatkowe poduszki powietrzne. Dla pokoleń Y i Z znacznie ważniejsza jest za to muzyka w samochodzie – młodsi kierowcy zwracają bowiem większą uwagę na sprzęt car audio, taki jak głośniki czy radio.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy nie rozróżniają elektryka od hybrydy

Co ciekawe, cztery pokolenia polskich kierowców niemal zgodnie przyznają, że motoryzacja jest ich pasją, a samochód daje im poczucie wolności. Jednak to ci najmłodsi najmocniej przywiązują się do swoich aut. Ze stwierdzeniem “Samochód jest dla mnie niczym dobrym kompan, lubię spędzać w nim czas” zgadza się 8 na 10 kierowców z pokolenia Z i tylko 5 na 10 baby boomersów. Co trzeci kierowca w wieku 40+ przyznaje za to, że za kierownicę wsiada rzadko, przede wszystkim wtedy, gdy musi coś załatwić.

Autorzy badania sprawdzili również, jaki wpływ na stosunek do samochodów ma rosnąca świadomość ekologiczna Polaków. Okazuje się, że 46 proc. kierowców nie widzi w samochodach zagrożenia dla środowiska. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 33 proc. badanych – wśród nich przede wszystkim respondenci z pokolenia X.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Galeria | Skoda Scala: Nowy rozdział

Najnowszy model Skody to kompaktowa Scala. Zbudowana na platformie MQB A0, na której powstaje ...

Andreas Bovensiepen, CEO marki Alpina: Nie jesteśmy firmą tuningową

Zaboli nas wprowadzenie limitu prędkości na niemieckich autostradach - mówi Andreas Bovensiepen, CEO ekskluzywnej ...

Elektryczny rower na ulicach San Francisco

Rowery elektryczne wyjeżdżają z cienia

Sprzęt z kategorii tzw. e-bike, dotąd był zarezerwowany dla klientów z grubszym portfelem. Teraz ...

Fuzja PSA z Fiatem to ból głowy polskich fabryk

Fiat Chrysler Automobiles i Grupa PSA postanowiły połączyć siły. W nowej firmie będą miały ...

BMW ma nowe logo

Marka z Monachium po 23 latach zmienia wygląd swojego logo. Będzie przezroczyste. Jego pierwsze ...

Szykuje się słona podwyżka mandatów

Od 16 lat nie zmieniła się kwota najwyższego mandatu jaki może dostać kierowca na ...