Rzecznik Finansowy podsumował niedawno ubiegłoroczne skargi na towarzystwa ubezpieczeń. Którzy ubezpieczyciele wypadli najgorzej?

Co roku, Rzecznik Finansowy publikuje sprawozdanie dotyczące działalności za poprzedni rok. Jego działania obejmują między innymi rozpatrywanie wniosków o interwencję, które składają klienci ubezpieczycieli i osoby poszkodowane. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl sprawdzili, na których ubezpieczycieli Polacy skarżyli się najczęściej. Analiza uwzględnia udział poszczególnych firm ubezpieczeniowych w całym rynku polis komunikacyjnych oraz majątkowych. W poniższej tabeli można sprawdzić liczbę wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego związanych polisami komunikacyjnymi.

– Podobnie jak w poprzednich latach zdecydowanie najwięcej takich skarg (1346) dotyczyło ubezpieczeń dla kierowców sprzedawanych przez PZU S.A. Na kolejnych miejscach uplasowały się dwie firmy z rynkowego podium: STU Ergo Hestia S.A. (623 skargi) oraz TUiR Warta S.A. (390 skarg) – wylicza Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus nie wpłynął na ceny OC

Eksperci porównywarki Ubea.pl sprawdzili także częstotliwość skarg dotyczących wszystkich ubezpieczeń z działu II (tzn. ubezpieczeń majątkowych i pozostałych ubezpieczeń osobowych). Są to nie tylko ubezpieczenia komunikacyjne, lecz także mieszkaniowe czy turystyczne. Najwięcej wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego dotyczyło trzech wiodących ubezpieczycieli:
– PZU S.A.
(2369 skarg),
– STU Ergo Hestia S.A. (961 skarg),
– TUiR Warta S.A. (696 skarg).

Jakie wyniki osiągnęli inni ubezpieczyciele? Liczba skarg na 1 proc. udziału rynkowego przedstawia się następująco:
– STU Ergo Hestia S.A. – 64
– Concordia Polska T.U. S.A. – 65
– PZU S.A. – 77
– TUiR Allianz Polska S.A. – 80
– Aviva TU Ogólnych S.A. – 80
– AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. – 87
– Generali TU S.A. – 91
– Wiener TU S.A. VIG – 102
– TU Compensa S.A. VIG – 112
– TU Interrisk S.A. VIG – 113
– TUW TUW – 132
– Link4 TU S.A. – 156
– UNIQA TU S.A. – 165

CZYTAJ TAKŻE

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec z impulsywnymi twittami Elona Muska

Koniec z emocjonalnymi i impulsywnymi Twitterze Elona Muska. Od teraz wszystkie jego wpisy będą zatwierdzane ...

Aksamitna konstrukcja Lexusa

Bardzo często przy opisywaniu Lexusów pojawiają się przymiotniki jedwabisty lub aksamitny. Dzięki nim udaje ...

Koniec najmocniejszej wersji Forda Focusa

Wszystko wskazuje na to, że nie powstanie nowa generacja Forda Focusa RS. Problemem są ...

Dieselgate: VW nie chce płacić w Europie

Volkswagen zgodził się na dodatkowe 2 lata gwarancji na samochody sprzedane Europejczykom, ale nie ...

W salonach duże redukcje zatrudnienia i głębokie cięcia płac

Branża motoryzacyjna okazuje się jedną z najbardziej poszkodowanych przez koronawirusa branż polskiej gospodarki. Restrykcje ...