Co roku, Rzecznik Finansowy publikuje sprawozdanie dotyczące działalności za poprzedni rok. Jego działania obejmują między innymi rozpatrywanie wniosków o interwencję, które składają klienci ubezpieczycieli i osoby poszkodowane. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl sprawdzili, na których ubezpieczycieli Polacy skarżyli się najczęściej. Analiza uwzględnia udział poszczególnych firm ubezpieczeniowych w całym rynku polis komunikacyjnych oraz majątkowych. W poniższej tabeli można sprawdzić liczbę wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego związanych polisami komunikacyjnymi.
– Podobnie jak w poprzednich latach zdecydowanie najwięcej takich skarg (1346) dotyczyło ubezpieczeń dla kierowców sprzedawanych przez PZU S.A. Na kolejnych miejscach uplasowały się dwie firmy z rynkowego podium: STU Ergo Hestia S.A. (623 skargi) oraz TUiR Warta S.A. (390 skarg) – wylicza Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.
CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus nie wpłynął na ceny OC
Eksperci porównywarki Ubea.pl sprawdzili także częstotliwość skarg dotyczących wszystkich ubezpieczeń z działu II (tzn. ubezpieczeń majątkowych i pozostałych ubezpieczeń osobowych). Są to nie tylko ubezpieczenia komunikacyjne, lecz także mieszkaniowe czy turystyczne. Najwięcej wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego dotyczyło trzech wiodących ubezpieczycieli:
– PZU S.A. (2369 skarg),
– STU Ergo Hestia S.A. (961 skarg),
– TUiR Warta S.A. (696 skarg).