Włodarze autostrady wielkopolskiej wypowiedzieli wojnę tzw. „wyścigom słoni”. Na wybranym odcinku, zamontowane zostały kamery rejestrujące, czy kierowcy pojazdów ciężarowych przestrzegają zakaz wyprzedzania. Gdy system przejdzie pomyślnie testy trafi do odpowiednich służb zarządzających fotoradarami.

Każdy kto jeździ autostradami spotkał się z sytuacją, kiedy tiry w powolnym tempie wyprzedzają siebie nawzajem. To frustrujące i niebezpieczne. Najczęściej różnica prędkości pomiędzy ciężarówką jadącą prawym pasem, a tą która wyprzedza wynosi może 2-3 km/h. Trwa to w nieskończoność, kierowcy ciężarówek często zmieniają pas ruchu bez pardonu i zachowania ostrożności, a podczas takiego wyprzedzania za ciężarówką tworzą się korki. Z tym procederem postanowili powalczyć zarządzcy autostrady wielkopolskiej A2. Jak mówi dla portalu dziennik.pl Anna Ciamciak, rzecznik prasowy spółki „Nowy system rejestrujący będzie służył poprawie bezpieczeństwa wszystkich kierowców”.

CZYTAJ TAKŻE: Ciężarówki, które chcą być trolejbusami

Tego typu działania nie są przypadkowe. Kierowcy pojazdów ciężarowych nagminnie mają za nic znaki drogowe zakazujące wyprzedzania. Z tego względu w jednym z miejsc – okolice Konina – ustawiono kamerę w miejscu gdzie od czterech lat obowiązuje zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe. Od teraz zamontowana kamera będzie rejestrować przewinienia, a następnie na tej podstawie odpowiednie służby wystawią mandaty. Na trasie został ustawiony znak D-51, informujący o obecności fotoradaru.

CZYTAJ TAKŻE: Kierowcy ciężarówek częściej korzystają z ubezpieczenia OC niż kierowcy osobówek

Jak na razie system jest w fazie testów. Po ich zakończeniu będzie przekazany odpowiednim służbom. Włodarze A2 nie wykluczają, że takie rozwiązanie zostanie wprowadzone również w innych lokalizacjach. Z pewnością takie działania mogą przyczynić się do zmniejszenia problemu związanego z wyprzedzaniem się pojazdów ciężarowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Co czwarte BMW zostanie sprzedane przez internet

Forma sprzedaży samochodów w niedalekiej przyszłości bardzo się zmieni. W 2025 roku BMW chce ...

Nowy Jork chce pobierać opłaty za wjazd samochodem do miasta

Nowy Jork będzie pierwszym dużym miastem w USA, które chce wprowadzić opłaty za wjazd, ...

IAA w Hanowerze: nealektryzowane targi

Sądząc po eksponatach na tegorocznych targach samochodów użytkowych w Hanowerze, elektryczne ciężarówki na naszych ...

SARS-CoV-2 infekuje europejski przemysł motoryzacyjny

European Automotive Manufacturers Association (ACEA) stworzyło interaktywną mapę, która obrazuje wpływ koronawirusa na przemysł ...

Uber chce wznowić testy samochodów autonomicznych

Uber chce wznowić testy samochodów autonomicznych na drogach publicznych. Firma zawiesiła testy po tym ...

Peugeot 508: Kosztowny powiew świeżości

Jak najłatwiej wyróżnić się w tłumie? Iść pod prąd i nie patrzeć na innych. ...