Stowarzyszenie European Automobile Manufacturers Association (ACEA) ogłosiła wyniki rejestracji pojazdów za miniony kwiecień. Dane z rynków Unii Europejskiej (UE) wskazują, że spadek, w odniesieniu do liczby rejestracji samochodów osobowych wyniósł -76,3 proc. w stosunku do zeszłego roku.

Na początku roku zauważalny był spadek rejestracji w całej Europie. W styczniu wyniósł -7,5 proc., w lutym -7,4 proc. Nie było w tym jednak nic dziwnego, ponieważ przeważnie po dobrej końcówce przychodzi kiepski początek roku. Później do Europy przyszedł COVID-19, a sytuacja sprzedażowa zamiast się normować zaczęła się pogarszać. Marzec można uznać na miesiąc, w którym większość koncernów zamknęła swoje fabryki w celu walki z wirusem przez co sprzedaż pojazdów dosłownie stanęła w miejscu. Według ACEA spadek rejestracji w trzecim miesiącu roku wyniósł -55,1 proc. w całej UE.

Kwiecień – pierwszy pełny miesiąc, w którym zamrożono europejską gospodarkę, okazał się najgorszym w tym roku, co zresztą było do przewidzenia. Praktycznie w całej Europie odnotowane zostały dwucyfrowe spadki sprzedaży. Z 27 państw najbardziej dotknięte zostały Włochy i Hiszpania, gdzie liczba rejestracji samochodów spadła odpowiednio o -97,6 proc. i -96,5 proc. Reszta krajów również borykała się z problemami. Można wymienić choćby Francję (-88,8 proc.) czy Niemcy (-61,1 proc.). Z wyliczeń wynika, że średnio sprzedaż w czwartym miesiącu roku zmniejszyła się o -76,3 proc. w stosunku do tego samego okresu sprzed roku.

CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy o 50 proc. mniej aut. Rejestracje po 20-dniach maja

ACEA podała również, że w okresie od stycznia do kwietnia, popyt na nowe samochody w UE zmniejszył się o -38,5 proc. Kluczowe rynki na Starym Kontynencie – Włochy, Hiszpania, Francja, cały czas borykają się z problemami. To właśnie tam liczba rejestracji nadal jest ok. -50 proc. niższa (Włochy -50,7 procent, Hiszpania -48,9 procent, Francja -48,0 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż samochodów w Polsce spadnie w 2020 r. o 24 proc.

Maj może okazać się przełomowym miesiącem. Europejskie gospodarki zaczynają się odmrażać, a większość fabryk wróciła do względnie normalnej pracy. Można zakładać, że w tym miesiącu zanotowane będą jeszcze dwucyfrowe spadki, ale z miesiąca powinno być coraz lepiej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Daimler zapłaci 870 milinów kary

Daimler musi zapłacić 870 milionów euro w wyniku skandalu związanego z silnikami diesla. Grzywnę ...

Rząd zapowiada budowę stu obwodnic

Program ma kosztować blisko 28 mld zł. Inwestycje będą finansowane z Krajowego Funduszu Drogowego, ...

Baterie do elektrycznych aut bez niklu i kobaltu

Chińska firma Contemporary Amperex Technology (CATL), m.in. dostawca Tesli, pracuje nad nowym rodzajem baterii ...

Peugeot 508 First Edition: kosztowne pierwszeństwo

Tylko w 12 krajach Europy, wśród których jest Polska, można już zamawiać auta z ...

Grupa Volkswagen: Serwisy czynne, ciągłość zaopatrzenia w części

Mimo pandemii świat motoryzacji nie wyhamował do zera. Jak donosi Volkswagen wszystkie autoryzowane serwisy ...

Dłuższa ekspresówka S17: Wygodniej pomiędzy Warszawą a Lublinem

O kolejne 24 kilometry wydłużył się dwujezdniowy fragment budowanej drogi S17 pomiędzy Warszawą a ...