Podział sprzedanych aut w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku przedstawia się następująco: benzyna 52,3 procent, diesel 29,9 procent, elektryczne 6,8 proc. Chociaż udział elektryków nadal jest niewielki to jest to jedyny rodzaj napędu, który zyskuje na znaczeniu. Udział segmentu zwiększył się do 6,8 proc. kiedy w pierwszym kwartale 2019 wynosił 2,5 proc. Popyt na diesle i pojazdy benzynowe zmniejsza się chociaż samochody napędzane benzyną nadal stanowią ponad połowę rynku UE.
CZYTAJ TAKŻE: Kwietniowe spadki sprzedaży: jest źle, ale nie tragicznie
Elektryczne BMW i3.
Samochody na benzynę i olej napędowy
W I kwartale 2020 r. liczba zarejestrowanych samochodów z silnikiem diesla w całej Unii Europejskiej spadła o 32,6 proc. do 738 392 egzemplarzy. Udział diesla w rynku wynosi obecnie 29,9 proc. (w porównaniu z 33,2 proc. w I kwartale 2019 r.). Wszystkie rynki w regionie przechodzą kryzys, zwłaszcza cztery największe: Włochy (-49,8 proc.), Francja (-36,6 proc.), Hiszpania (-33,8 proc.) i Niemcy (-23,0 proc.) ogólnej sprzedaży.
Liczba samochodów z silnikiem diesla w pierwszym kwartale spadła o 32,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem czasu rok wcześniej.