GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad) w ciągu najbliższych lat ma ambitne plany. Planuje połączyć polskie porty z południem kraju. Ma się to udać dzięki zakończeniu m.in. dróg S3 i S7.

GDDKiA zapowiedziała, że w przeciągu dwóch lat połączy polskie nadbałtyckie porty z południem kraju. Są to ambitne plany w szczególności, że z trójmiasta ma być swobodny przejazd do granicy z Czechami, Niemcami oraz Ukrainą. Dodatkowo odcinek autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową będzie miał aż trzy pasy w każdym kierunku. Zacznijmy od drogi S6 na Pomorzu. Jest to Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta, która zapewni dodatkowe możliwości tranzytu i ominięcie arterii miejskich. Dotychczasowa trasa S6 ma zostać odciążona nową, budowaną na wysokości Gdyni i odbijającej bardziej na zachód tzw. trasy Kaszubskiej, w stronę Lęborka.

Kolejną zapowiedzianą drogą jest S7, która połączy Trójmiasto z Małopolską. Jest to odcinek, który w konsekwencji połączy Gdańsk, Warszawę, Radom, Kielce, Kraków oraz autostradę A4. Według GDDKiA odcinek prowadzący do Płońska jest w trakcie budowy i sukcesywnie będzie oddawany do użytku w przeciągu dwóch lat. Jak podała Dyrekcja realizowane są takie odcinki jak:
Napierki – Płońsk (zakończenie prac przewidziano w 2021 r.),
Płońsk – Czosnów (budowę podzielono na trzy zadania: Siedlin – Załuski; Załuski – Modlin; Modlin – Czosnów),
Czosnów – Warszawa (na razie na liście rezerwowej),
Czosnów – Kiełpin (realizacja planowana na lata 2021-2025),
Kiełpin – Warszawa (realizacja planowana na lata 2022-2025).

CZYTAJ TAKŻE: Rusza sezon na budowach dróg. Może mieć dramatyczny przebieg

Kolejny odcinek ciągu trasy S6 jest w trakcie realizacji. Mowa dokładniej o odcinku łączącym południową Obwodnicę Warszawy w ciągu trasy S2 z obwodnicą Grójca w ciągu trasy S7 i będzie można nią dojechać do granicy województwa małopolskiego. Z kolei dalszy odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Miechów jest w trakcie postępowania przetargowego. GDDKiA zakłada, że z Warszawy do Krakowa poza krótkim odcinkiem w okolicy Miechowa będzie można poruszać się drogą szybkiego ruchu w przeciągu 5 lat. Plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakładają również budowę trasy S3 i A6. Pierwsza z nich, wzdłuż zachodniej granicy Polski jest już niemal w całości udostępniona pomiędzy Szczecinem a autostradą A4. Jedynym wyjątkiem jest 14 km w okolicach Polkowic. Jak zapewnia Dyrekcja ma on zostać oddany do użytku w przyszłym roku.

W dalszym odcinku drogi (od Legnicy do granicy z Czechami) realizowane są dwie trasy. Pierwsza z nich do Kamiennej Góry ma zostać udostępniona w 2023 roku (ze względu na konieczność zbudowania tuneli). Z kolei druga, prowadząca do granicy z Czechami, ma zostać udostępniona kierowcą w pierwszej połowie 2022 roku. Trwają też pracę na odcinku Miękowo – Rzęśnica oraz Brzozowo – Miękowo, które mają zostać ukończone w przyszłym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Naukowcy twierdzą, że kierowcy drogich aut są najbardziej agresywni

Wśród planów budowy dróg GDDKiA zakłada tez połączenie Szczecina z Świnoujściem. Obecnie odcinek S3 Dargobądz – Troszyn i Świnoujście – Dargobądz są od 2 grudnia 2019 r. w trakcie przetargu. Natomiast tunel pod Świną, który zapewni stałe połączenie miasta z drogami krajowymi ma zostać ukończony w 2022 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wirus uderzył w dilerów w Rosji, chcą pomocy Kremla

Stowarzyszenie Dilerów Samochodach Rosji przesłało premierowi list z prośbą o pomoc. Ma ona zapobiec ...

Na Wyspach wyprodukowano w kwietniu… 197 samochodów

W kwietniu produkcja brytyjskiej branży motoryzacyjnej okazała się aż o 99,7 proc. mniejsza niż ...

Niki Lauda po przeszczepie płuc

Dobre wiadomości z Wiednia: Niki Lauda po transplantacji płuc i wybudzeniu ze śpiączki farmakologicznej ...

Sześć firm chętnych na budowę trasy S7. Cztery mieszczą się w budżecie

Do przetargu zorganizowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg krajowych i Autostrad zgłosiło się sześć firm. ...

Toyota RAV4 hybrid: Delikatność jej służy

Japończycy przekonują, że apetyt na paliwo tego ważącego blisko 1,7 tony samochodu sięga niewiele ...

Mercedes dopłaca do modernizacji starszych diesli. Ale tylko w Niemczech

Daimler poinformował, że klienci Mercedesa-Benza mogą występować o 3 tys. euro dopłaty za wymianę ...