GDDKiA zapowiedziała, że w przeciągu dwóch lat połączy polskie nadbałtyckie porty z południem kraju. Są to ambitne plany w szczególności, że z trójmiasta ma być swobodny przejazd do granicy z Czechami, Niemcami oraz Ukrainą. Dodatkowo odcinek autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową będzie miał aż trzy pasy w każdym kierunku. Zacznijmy od drogi S6 na Pomorzu. Jest to Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta, która zapewni dodatkowe możliwości tranzytu i ominięcie arterii miejskich. Dotychczasowa trasa S6 ma zostać odciążona nową, budowaną na wysokości Gdyni i odbijającej bardziej na zachód tzw. trasy Kaszubskiej, w stronę Lęborka.
Kolejną zapowiedzianą drogą jest S7, która połączy Trójmiasto z Małopolską. Jest to odcinek, który w konsekwencji połączy Gdańsk, Warszawę, Radom, Kielce, Kraków oraz autostradę A4. Według GDDKiA odcinek prowadzący do Płońska jest w trakcie budowy i sukcesywnie będzie oddawany do użytku w przeciągu dwóch lat. Jak podała Dyrekcja realizowane są takie odcinki jak:
Napierki – Płońsk (zakończenie prac przewidziano w 2021 r.),
Płońsk – Czosnów (budowę podzielono na trzy zadania: Siedlin – Załuski; Załuski – Modlin; Modlin – Czosnów),
Czosnów – Warszawa (na razie na liście rezerwowej),
Czosnów – Kiełpin (realizacja planowana na lata 2021-2025),
Kiełpin – Warszawa (realizacja planowana na lata 2022-2025).
CZYTAJ TAKŻE: Rusza sezon na budowach dróg. Może mieć dramatyczny przebieg