Sebastian Joachimiak – członek Zarządu Autostrady Wielkopolskiej SA- zapewniał, że zaraz po likwidacji tymczasowego oznakowania i oczyszczeniu powierzchni poszerzony o 3 pas ruchu odcinek A2 udostępniany jest kierowcom. Do południa, w ten sposób, włączono do użytkowania jezdnię w kierunku Warszawy. Do ok. 17.00 otwarty zostanie 3 pas w kierunku na Świecko. Sebastian Joachmiak podkreślał, że trwająca 277 dni przebudowa była krótsza od założeń niemal o pół roku. Roboty drogowe związane były nie tylko z poszerzeniem A2, ale dotyczyły też modernizacji nawierzchni użytkowanych już jezdni i całej infrastruktury na obwodnicy. Przedstawiciel kierownictwa zauważał, że koszt inwestycji sięgnął 202 mln, a całość sfinansowana została z własnych środków spółki . Nadmieniał, że rozbudowa A2 w tym miejscu „to pierwsza tak skomplikowana inwestycja w Polsce. Jej specyfika polegała głównie na realizacji prac przez blisko 200 osób bez wstrzymywaniu ruchu na tej ważnej drodze. W ciągu doby przemierza ją średnio 70 tys. pojazdów i natężenie to- tylko w ciągu tego roku- wzrosło o ok. 7 proc. Joachimak utrzymywał, że zakończenie poszerzania autostrady nie będzie związana z podniesieniem opłat za korzystanie z tej drogi na pozostałych odcinkach. Ewentualne podwyżki będą rozważane dopiero na wiosnę. Zaznaczał, że obwodnica autostradowa Poznania , tak jak dotąd, będzie bezpłatna. Zgodnie z założeniami przepustowość tego odcinka wzrasta teraz do ponad 100 tys. aut na dobę i – zgodnie z założeniami-w ciągu 10 następnych lat nie powinna zaistnieć potrzeba kolejnej rozbudowy.
Grzegorz Florczyk – dyrektor kontraktu z firmy poszerzającej A2 utrzymywał, że oddanie do użytkowania dodatkowych pasów ruchu nie oznacza zakończenia wszystkich prac. Od połowy marca przyszłego roku będą instalowane dodatkowe ekrany dźwiękochłonne, stalowe bariery na węzłach drogowych, telebimy, jak również wdrażany nowy system sterowania ruchem. Żadne z tych prac nie mają jednak zakłócać jazdy, bo ich wykonywanie przebiegać powinno poza jezdniami. Nowy system zarządzania ruchem, który funkcjonować zacznie w połowie przyszłego roku, umożliwi wprowadzanie ograniczeń lub zakazów w sposób dynamiczny dostosowany do zmieniających się potrzeb.
Włodzimierz Matczak -dyrektor firmy Autostrada Eksploatacja, która zarządza całością A2- uprzedza, że na poszerzonym odcinku wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 120 km/h. Nie przewiduje się jednak zakazu wyprzedzenia dla pojazdów ciężarowych.