W teście zderzeniowym Dekry elektryczny Nissan Leaf i Renault Zoe potwierdziły wysoki poziom bezpieczeństwa samochodów elektrycznych.

Samochody elektryczne są tak samo bezpieczne w wypadku, jak samochody z silnikami spalinowymi. To główna wiedza z najnowszego testu zderzeniowego przeprowadzonego przez Dekrę. Renault Zoe i Nissan Leaf ostatniej generacji, zbudowane w latach 2010-2017, przeszły test uderzenia bocznego i przedniego o słup (symulacja zderzenia z drzewem) przy różnych prędkościach.

„Wzorce uszkodzeń z testów zderzeniowych są porównywalne z tymi w pojazdach napędzanych konwencjonalnie”, mówi Markus Egelhaaf, ekspert Dekry. W żadnej z symulacji zderzenia nie doszło do pożaru, pomimo ogromnego odkształcenia akumulatora napędu. „Nasze testy potwierdzają, że nie ma powodu, aby czuć się mniej bezpiecznie w pojeździe elektrycznym niż w samochodzie napędzanym konwencjonalnie” – mówi Egelhaaf. Nawet dla osób udzielających pierwszej pomocy nie ma zwiększonego niebezpieczeństwa. Nawet jeśli akumulator się zapali, można go ugasić.

Zdjęcia z testu zderzenia z słupem wyglądają spektakularnie. Niemniej jednak Dekra chce przekonać i przełamać wielki sceptycyzm dotyczący bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych. Producenci tych aut osiągają co najmniej poziom porównywalny do samochodów benzynowych, a służby ratownicze mogą dobrze dostosować się do nowych warunków.

CZYTAJ TAKŻE: Raport niezawodności GTU | SUV-y: Niska awaryjność Audi Q2, Q3 i Q5

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skarbówka z nieco bardziej budżetowymi autami. Rozstrzygnięto przetarg

Kontrowersyjny przetarg na zakup pojazdów dla Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) został rozstrzygnięty. Ostatecznie nie ...

Co się dzieje w „białym piekle”?

Proces przygotowania nowej opony zimowej nie jest prosty. Poza opracowaniem odpowiedniej mieszanki, trzeba przejechać ...

Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI Exclusive: Częściej słońce, czasem deszcz

Auta aspirujące do klasy biznes powinny się wyróżniać odpowiednio bogatym wyposażeniem standardowym i możliwością ...

Kosztowny urok elektromobilności

Koncerny motoryzacyjne w UE bronią się przed zbyt ambitnymi celami redukcji emisji CO2. Straszą ...

PSA Group: To co,że kryzys? My mamy zysk

To mogło być najtrudniejsze półrocze w światowej motoryzacji. Francusko-niemiecka Grupa PSA jednak odnotowała zysk. ...

Energopol Szczecin bez pieniędzy. GDDKiA będzie płacić jego podwykonawcom

Blisko 40 mln zł wypłaciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) firmom, które ...