W Chinach maleje popyt na samochody elektryczne i hybrydy plug-in. Nic nie wskazuje na to, żeby ten trend miał się odwrócić.

W Chinach w sierpniu, już drugi miesiąc z rzędu, spadał popyt na elektryczne samochody. Według China Daily w sierpniu zarejestrowano 69 tys. aut z napędem elektrycznym, o 6 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Liczba nowych hybryd plug-in spadła aż o 41 proc. do 16 tys. sztuk. Jest zatem coraz gorzej: w lipcu, po raz pierwszy od ponad dwóch lat, zarejestrowano mniej samochodów elektrycznych niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku.

Przyczyną tego jest stopniowe wycofywanie lub redukcja programów dotacji państwowych. Póki co ogólny roczny bilans rejestracji elektrycznych samochodów pozostaje dodatni. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2019 roku na chińskie drogi wyjechało 793 tys. elektryków i hybryd plug-in. To jest o 32 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rozwija się też infrastruktura. Obecnie w Chinach dostępnych jest 1,08 miliona stacji ładowania, o 68 procent więcej niż rok temu.

ZOBACZ TAKŻE: Volvo XC40 Electric: Pierwsze w pełni elektryczne Volvo

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Firmy leasingowe pilnują swoich interesów

Czy firma leasingująca samochody może sama wykupić im polisy? Sprawa nie jest tak prosta, ...

Ubezpieczenia obowiązkowe – czy pamiętasz o wszystkich?

Warto wiedzieć, jakie ubezpieczenia w Polsce, są obowiązkowe. Dlaczego? W razie nieprzewidzianego wypadku, brak ...

Toyota C-HR 1.8 Hybrid: Liczy się styl

Na początek uwaga - ten tekst, niezależnie czy będzie pełen zachwytu, czy krytyki, absolutnie ...

World Car of the Year 2019: Jaguar I-Pace zgarnia pulę

Trzy tytuły, w tym ten najbardziej prestiżowy, czyli World Car of the Year, powędrowały ...

Produkcja samochodów w Niemczech na najniższym poziomie od 22 lat

Produkcja samochodów w Niemczech znacznie spadła w tym roku. Prognozy na rok 2020 również ...

Samochód, który polubi Twoja rodzina, czyli zalety rodzinnego kombi

Zastanawiasz się jaki samochód rodzinny wybrać? To wyzwanie godne najlepszego stratega. Trzeba przecież zadowolić ...